امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی؛
به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی؛

«چرخ» میزبان رئیس جهاد دانشگاهی

مشاهده ۳۵۵
۱۳۹۹/۰۵/۰۷- ۱۴:۰۹
تعداد بازدید:355

برنامه امشب «چرخ» به مناسبت سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی، به بررسی دستاوردها و برنامه‌ آینده‌ جهاد دانشگاهی اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه، حافظ آهی، مجری-کارشناس «چرخ» با دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی گفت‌وگو می‎کند.
16 مرداد سال 1359 ستاد انقلاب فرهنگی، برای تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را تاسیس کرد. گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای رسیدن به خوداتکایی، توسعه‌ امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه‌ها و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به‌خصوص برای نسل جوان و گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه‌صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به‌منظور به‌کارگیری نتایج پژوهش از جمله‌ی اهداف جهاد دانشگاهی هستند. انجام دادن تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، ارائه‌ خدمات علمی-فنی در زمینه‌های مختلف و ضروری جامعه، اجرای دوره‌های رسمی آموزش‌های علمی-کاربردی، جمع‌آوری و پردازش داده‌های علمی، انتشار مدارک و داده‌های علمی و ...از وظایفی هستند که جهاد دانشگاهی بر عهده دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با «چرخ» چهار دهه‌ فعالیت این نهاد در حوزه‌های مختلفی هم‌چون پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و تجاری‌سازی را بررسی و تشریح می‌کند.
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان  واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما