امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

دفاع مقدس ایران جنگی «فراتر از تصویر»

مشاهده ۵۱۴
۱۳۹۹/۰۵/۲۵- ۱۳:۱۶

این قسمت از برنامه «فراتر از تصویر» (Más allá de la imagen) که از شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود، به بررسی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و پیامدهای ناشی از آن می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، « فراتر از تصویر» که یک برنامه هفتگی است، این هفته به موضوع تجزیه و تحلیل دفاع مقدس مردم ایران اختصاص دارد.
جنگی که به دستور صدام و با حملات نیروهای نظامی عراق علیه ایران در سپتامبر 1980 آغاز شد و هشت سال طول کشید و سرانجام پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران در ژوئیه 1987 به پایان رسید. این جنگ تاریخ کشور ایران را تحت تأثیر قرار داد به گونه ای که بسیاری از شاعران، نویسندگان و فیلمسازان ایرانی آثار خود را بر این موضوع متمرکز کردند.
شبکه هیسپان تی وی نیز فیلم های بسیاری را در این رابطه پخش کرده است که از میان آن‌ها می توان به «لحظه دیدار»، «نغمه»، «نفر سوم» و...اشاره کرد.
در این قسمت از برنامه، با استفاده از صحنه‌ هایی از این فیلم ها، سعی می‌شود تا به ابعاد فرهنگی دفاع مقدس پراخته شود.
« فراتر از تصویر » محصول شبکه هیسپان تی وی با اجرای مهدیه اسماعیل پور و در قالب گفت و گو محور، روز سه شنبه ساعت 4، 7 و 11  و20  به وقت تهران به مدت 25 دقیقه پخش می‌شود و تکرار آن روز چهار شنبه ساعت13 برای مخاطبان اسپانیایی‌ زبان شبکه هیسپان تی وی روی آنتن می رود.

امتیاز شما