امروز دوشنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

حسینیه رادیو گیلان راه اندازی شد

مشاهده ۱۰۲۱
۱۳۹۹/۰۶/۰۲- ۱۱:۰۹

رادیو گیلان در دهه اول محرم با تدارک و پخش برنامه های ویژه خود با سوگواران سالار شهیدان همراه می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طرح پادکست رادیویی «حسینیه»، ویژه شب های محرم از شب اول محرم تا سوم ابا عبدالله الحسین (ع) از رادیو گیلان پخش می‌ شود.
ماه محرم و صفر، فرصت مغتنمی‌ برای تقویت و ایجاد فضای مناسب معنوی و جذب حداکثری جامعه به برنامه‌های مناسبتی با ویژگی‌های عاشورایی است، از این رو برتوجه به شرایط جدید مناسبات اجتماعی امسال متاثر از انتشار ویروس کرونا و  پویشی به نام «هر خانه یک حسینیه»، رادیو گیلان با تولید و پخش پادکست رادیویی به نام «حسینیه» با پخش نوحه، مداحی، سخنرانی و سینه زنی به مدت ده  شب  با عزاداران حسینی هم نوا می‌شود. این پادکست یک ساعته رادیویی هر شب از ساعت21 به مدت 60 دقیقه از بخش های نوحه سرایی، مداحی، سخنرانی‌ های کوتاه با موضوعات مختلف در خصوص ماه محرم، سیدالشهداء علیه السلام، اهداف قیام حسینی و....، تعزیه خوانی و همچنین پخش روضه خوانی تشکیل شده است و هر شب طبق رسم مداحان و ذاکران اهل بیت از قدیم تاکنون  به نام عزیزی از عزیزان کربلا نامگذاری می‌شود. طراح، میکس و صدا و تهیه کننده طرح پادکست رادیویی «حسینیه»، حجت الاسلام مسعود محمدزاده است.

همچنین رادیو گیلان در دهه اول محرم برنامه «امتداد عشق» را روی آنتن می‌ برد. این برنامه، هنر عاشورایی را از منظر زیبایی شناسی و عمق عشق و ارادت مردم عزیز کشورمان را با نگاهی موشکافانه تحلیل می‌کند. گزارش، نمایش و شعر خوانی از بخش های این برنامه است که در دهه اول محرم از ساعت 19 به مدت 30 دقیقه از صدای مرکز گیلان پخش می‌ شود. مهدی آذری تهیه کننده و گوینده برنامه «امتداد عشق» و صدابردار آن غلامرضا نصیری است.

 

تصاویر

امتیاز شما