امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی فعالان حوزه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی در شبکه استانی

مشاهده ۳۲۳
۱۳۹۹/۰۶/۰۵- ۱۱:۴۹

مدیر کل مرکز آذربایجان شرقی خبر داد: صداوسیمای استان با تولید و پخش برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و گزارش های خبری، فعالیت های بخش صنعت، معدن و تجارت این استان را تبیین می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در نشست مشترک مدیران رسانه ملی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: باوجود تحریم های اقتصادی و هجمه‌ های رسانه ای، اولویت اول دشمن، آسیب رسانی به صنایع مادر و بزرگ است تا موجب ایجاد یاس و ناامیدی در مردم شود.
مهندس مرتضی صفری افزود: صداوسیمای آذربایجان شرقی با تولید برنامه‌های امید آفرین و اطلاع رسانی از وضعیت اقتصادی و معیشت مردم با مخاطبانش همراه می‌شود و با طرح مشکلات مردمی و انتقادهای صحیح و سازنده، زمینه را برای بررسی مشکلات و نواقص و البته پاسخ گویی مسئولان فراهم می‌کند تا مردم بدانند بن بستی در کشور وجود ندارد و ما در تلاشیم تا مشکلاتشان حل شود.

وی با اشاره به گلایه اصلی مردم در نظرسنجی‌ ها از ضعف نظارت بر بازار هم خاطر نشان کرد: مماشات با برخی متخلفان که موجب افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها شده اند، موجب نارضایتی مردم می‌ شود، به همین علت دقت در نظارت ها و برخورد مقتضی با گرانفروشان ضرورت اصلی این روزهاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم گفت: کمک های فرهنگی، اطلاع رسانی‌ های مناسب و به موقع صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی باعث شد کمبود خاص و بحرانی در شرایط بغرنج آغاز شیوع کرونا در آذربایجان شرقی پیش نیاید و این امر نتیجه هماهنگی‌ های عملیاتی و رسانه ای است.

مهندس حبیب امین زاده افزود: همکاری بیشتر رسانه ملی در پویش های مختلف اقتصادی از جمله «با افتخار کالای ایرانی می خرم» و «بدون درج قیمت کالا نخریم» موجب توسعه فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و مبارزه با گرانفروشی می‌ شود که نقش اساسی در جهش تولید دارد.

در این جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از نمایندگان صداوسیما و سازمان صمت استان به وجود آید و با طرح و بررسی اولویت های رسانه ای بخش صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و گزارش های خبری تولید و پخش شود.

امتیاز شما