امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

عملکرد صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در دهه اول محرم

مشاهده ۳۶۶
۱۳۹۹/۰۶/۱۲- ۱۴:۵۵

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در دهه اول محرم با ساماندهی گروه‌ های تصویربرداری، خبری، تولیدی و فنی در مرکز استان و شهرستان ها و رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی، توانست اوج دلدادگی و شور حسینی مردم عزادار آذربایجان غربی به سید و سالار شهیدان را از شبکه‌های سراسری و استانی منعکس کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ های بهداشتی برای مساجد و هیئات مذهبی، این رسانه استانی برنامه‌های ویژه ای را تقدیم هم استانی‌هایش کرد.

پخش 7963 دقیقه برنامه با موضوع فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر، پخش عزاداری‌های مردم استان، ارادت و دلداگی مردم این خطه از کشورمان به خاندان اهل بیت (ع)، پوشش گسترده رادیویی و تلویزیونی به مدد تشکیل جلسات متعدد هماهنگی و برنامه ریزی با هئیات مذهبی مطرح استان که نتیجه آن حضور بیش از 5 ساعت در شبکه‌های سراسری و 61 ارتباط زنده با شبکه‌های 1، 2 ، 3 و 5 و شبکه‌های خبر، آموزش، قرآن، شما و برون مرزی در دهه اول محرم  محسوب می‌ شود، از اقدامات ویژه این رسانه استانی در دهه اول محرم بوده است.

سیمای مرکز آذربایجان غربی در دهه اول محرم با پخش 3400 دقیقه برنامه در شبکه‌ های سراسری شما، سحر، تهران، آموزش، قرآن، یک، دو، سه، خبر و ارتباط زنده و مستقیم با شهرستان‌های استان و پوشش عزاداری‌های مردم سراسر استان در ویژه برنامه‌ های تاسوعا و عاشورا، پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از محل مدرسه پتروشیمی، پخش زنده عزاداری هیئت جوانان بنی‌هاشم و حسینیه ثارالله و مسجد لطفعلی خان ارومیه با عزاداران همراه شد. همچنین این شبکه استانی عزاداری هئیات مذهبی از سطح استان را ضبط و به صورت میان برنامه پخش کرد.

رادیویی چی چست نیز در دهه اول ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده 4266 دقیقه برنامه در برنامه‌ های رادیویی «عشق کروانی»، «عشق حسینیه سی»، «سلام یاشایش»، «اجابت چاغلاری»، «عصر جوانی»، «سئوگی سارایی»، «جوانه‌ های چی چست»، «نمایش بیشه روباه»، «فردای بدون کرونا»، عزاداری مساجد و برنامه فلکلور «ائل سوزی» با موضوع محرم و قیام عاشورا و برنامه کردی «شب بخیر» را روی آنتن برد. همچنین ارتباط گزارشی در ایام تاسوعا و عاشورا با شهرستان‌های استان و ارتباط با رادیوهای سراسری و سایر مراکز صداوسیما همراه با مردم استان و پوشش عزاداری‌ها و تبیین نهضت امام حسین (ع) نیز از دیگر اقدامات این رادیو در دهه اول محرم بود. پخش آنونس ها و نواهای عاشورایی، پخش آیتم های بیزیم هیئت و زنان زینبی، پخش گزارش از عزاداری روستاهای استان، توجه ویژه و آگاه سازی نسبت به پخش نذورات مردمی در ایام کرونا نیز از سایر اقدامات صدای مرکز آذربایجان غربی بوده است.  

واحد خبر مرکز آذربایجان غربی هم در قالب 200 خبر، گزارش و برنامه به مدت297 دقیقه با ارسال 68 گزارش تلویزیونی، رادیویی و خبر مکتوب به تهران به مدت 103 دقیقه، تهیه گزارش های مختلف خبری در خصوص عزاداری مردم ارومیه و شهرستان‌های استان در دهه اول محرم و روز تاسوعا و عاشورا و بارگذاری اخبار و گزارش های تصویری در سایت خبر گزاری و پوشش خبری مراسم عزاداری شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت دفاتر خبری در بخش های مختلف خبر، به انعکاس شور حیسنی مردم استان پرداخت.

واحد فنی مرکز نیز با آماده سازی و اعزام 18 گروه فنی و ستادی به نقاط مختلف استان و برقراری ارتباط زنده تلویزیونی از 4 نقطه در سطح استان (نقده، خوی، سلماس و میاندوآب) و 5 نقطه از سطح شهر ارومیه با پخش هم زمان تصاویر دریافتی در قاب شبکه استانی، توانست عزاداری شهرستان‌های استان را به طور کامل با سیگنال رسانی پایدار پوشش دهد.

معاونت فضای مجازی نیز با ایجاد صفحه ویژه محرم در وب سایت مرکز، راه اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه»، تدوین و پخش تصاویر ارسالی مخاطبان به صورت ویدئو کلیپ، تولید دو نماهنگ «قافله عشق» و «امیر عشق»، تهیه و پخش برنامه «عاشورائیان»، باز پخش مداحی‌ های پخش شده از شبکه‌های سراسری و پخش عزاداری‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی، با مخاطبانش همراه شد. همچنین این معاونت با تولید و توزیع گسترده رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم به صورت اینفوگرافی، تولید آیتم من حسینی ام با محور صحبت های مردمی، پخش مرحله نهایی مسابقه «مرثیه» در صفحات مجازی به صورت پست و استوری، بارگذاری عزاداری‌ های هئیات مذهبی، پخش مداحی‌ها و نماهنگ از آرشیو سال های گذشته با انتشار در آپارات، پوشش لحظه به لحظه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در کانال مرکز، فضای مجازی، انعکاس عزاداری‌ها و شور حسینی مردم، عزاداران را همراهی کرد.

امتیاز شما