امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

ناآرامی‌ های اخیر بلاروس سوژه «میزگرد سیاسی»

مشاهده ۴۷۷
۱۳۹۹/۰۶/۱۹- ۱۳:۵۶

ناآرامی‌ ها، وقایع و تحولات اخیر در کشور بلاروس و تلاش های غرب برای خروج این کشور از جمع متحدان روسیه، موضوع برنامه «میزگرد سیاسی» (کمپاس) از کانال آذری شبکه سحر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تحولات بلاروس در میان مخاطبان و بینندگان کانال آذری در کشور آذربایجان به دقت دنبال می‌ شود و برنامه «کمپاس» قصد دارد با توجه به واقعیت های موجود در عدم تمکین احزاب رقیب به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، به دلایل اعتراضات نیز بپردازد.
آرش فرخی کارشناس تحقیقات سیاسی در استودیوی برنامه به موضوعاتی همچون دامن زدن اروپا و غرب برای ایجاد انقلاب رنگی در بلاروس و جنگ سرد بین روسیه و غرب در کنترل این کشور می‌ پردازد.
همچنین افشار سلیمانی کارشناس مسائل سیاسی به صورت ارتباط اسکایپی از اردبیل موضوع نگرانی مسکو از تبدیل الگوی بلاروس برای سایر جمهوری‌ ها در صورت سرنگونی «الکساندر لوکاشنکو» و فرخ محمداوف دیگر کارشناس غیر حضوری برنامه از آلمان، موقعیت ژئوپلیتیک بلاروس  را برای روسیه و تلاش این کشور برای حفظ بلاروس بدون لوکاشنکو، بررسی می‌کنند.
«میزگرد سیاسی» (کمپاس) چهارشنبه نوزدهم شهریور ساعت 21:30 به وقت تهران با اجرای غلامرضا صفوی روی آنتن کانال آذری شبکه سحر می رود. قهرمان نورانی تهیه کننده «کمپاس» است.

امتیاز شما