امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

آسیب شناسی اعتیاد در خانواده و تاثیر آن بر فرزندان

مشاهده ۵۵۰
۱۳۹۹/۰۶/۲۲- ۱۰:۳۰

برنامه «شکلات تلخ» شبکه پنج، شنبه 22 شهریور، به آسیب شناسی اعتیاد در خانواده ایرانی و تأثیر آن بر فرزندان می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی احمدی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی گفت: در ادامه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی موثر بر از هم گسیختگی خانواده ایرانی این هفته به سراغ اعتیاد رفتیم که یکی از محوری‌ ترین دلایل موثر از هم پاشیدن کانون خانواده و حتی پدیده کودکان کار و خیابان است.
با توجه به اهمیت موضوع و آسیب‌ های ناشی از اعتیاد که در سال های اخیر آمار و ارقامی متفاوت به خود گرفته است و افزایش آمار اعتیاد در دختران، این برنامه درصدد برآمد، این موضوع و مقوله کاهش سن اعتیاد را آسیب شناسی کند. از این رو با کارشناسان و پژوهشگران حوزه اعتیاد و البته افراد آسیب‌ دیده این مقوله در برنامه روز شنبه به گفت و گو می نشیند.
در برنامه‌ های این هفته، زوایای مختلفی چون گرایش به مواد مخدر، تأثیر والدین بر اعتیاد فرزندان، چگونگی دستیابی فرزندان به مواد مخدر، شرایط روحی و روانی مصرف‌ کنندگان و راهکاری‌های موثر در ترک و دوری از اعتیاد، بررسی و تحلیل می‌شود.
این برنامه با حضور دکتر اقطار کارشناس و پژوهشگر حوزه اعتیاد، یک فرد نجات یافته، که این روزها به عنوان مشاور در یکی از مراکز فعالیت می‌ کند و چند فرد درگیر از گروه‌های سنی مختلف موضوع اعتیاد را بررسی می‌کند.
در برنامه روز سه شنبه 25 شهریور  بحث اعتیاد در مشاغل مختلف از جمله رشته‌ های مختلف ورزشی، هنری و ... نیز مطرح می‌شود.
برنامه «شکلات تلخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی، روزهای شنبه و سه شنبه، ساعت 13:30 و روزهای یکشنبه و چهارشنبه 00:30 بامداد با اجرای مهدی اسماعیل‌تبار، روان شناس فرهنگی روی آنتن می‌ رود.

امتیاز شما