امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صداوسیمای مازندران در هفته دفاع مقدس

مشاهده ۵۸۳
۱۳۹۹/۰۶/۲۴- ۱۳:۰۲

بخش های مختلف صداوسیمای مرکز مازندران با تدارک برنامه های متنوع، چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی می دارند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه«پلاک هشت» با موضوع رشادت‌های رزمندگان و شهداء در هشت سال دفاع مقدس، به تهیه‌کنندگی احمد باکر در 20 قسمت30 دقیقه‌ای از سیمای طبرستان تقدیم بینندگان می‌شود. مروری بر نقش فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان و نوجوانان و پاسداشت حماسه‌ ها و قهرمانان دوران دفاع مقدس از اهداف برنامه است. تاریخچه جنگ، پخش تصاویر شهداء، معرفی کتاب های مربوط به دفاع مقدس، خواندن وصیتنامه شهداء، شرح و تفسیر جنگ از زبان فرماندهان، سرداران و کارشناسان از آیتم های این برنامه است. ویژه برنامه«پلاک هشت» به کارگردانی احمد باکر روی آنتن می رود.

ویژه برنامه«خط مقدم» کاری از صدای مرکز مازندران است که در 10 قسمت 60 دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی و نویسندگی سید مجید محمدی، در هفته دفاع مقدس به صورت زنده با شنوندگان همراهی می‌کند. معرفی دستاوردهای دوران دفاع مقدس، بیان رشادت‌ ها و ایثارگری‌ های رزمندگان، شهداء و جانبازان، نگاهی به حضور زنان در دوران دفاع مقدس، بررسی ویژگی‌ های  لشگر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، مقایسه دفاع در حال حاضر در بین مدافعان سلامت و مدافعان حرم، واکاوی نقش کمک های مردمی در حمایت از رزمندگان، آگاه کردن جوانان نسبت به حقایق سال های دفاع مقدس و ... از محورهای برنامه است. سیدجمال‌الدین موسوی، گویندگی این برنامه را برعهده دارد و کریم سلمان پور، حسین زحمتکش، مرتضی میرزاده و محمد امینی، گزارشگران این برنامه هستند.

همچنین تولید گزارش ویژه عملیات کربلای 5 و دفاع مقدس به مدت7 دقیقه، پوشش رویدادهای هفته دفاع مقدس و مناسبت های مرتبط به مدت 60 دقیقه، تهیه یک برنامه گفت و گو محور با موضوع دفاع مقدس به مدت 50 دقیقه و تولید 10 گزارش خبری به مدت 30 دقیقه، از پیش بینی‌های معاونت خبر مرکز به این مناسبت است.

امتیاز شما