امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه های صداوسیمای آذربایجان غربی به پاس دلاورمردی های رزمندگان اسلام

مشاهده ۵۴۴
۱۳۹۹/۰۶/۲۶- ۰۹:۵۰

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین ارج نهادن به هشت سال رشادت و دلاوری‌ های رزمندگان اسلام برنامه‌های مختلفی را پخش می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مرکز در دو حوزه سیما و صدا، برنامه‌های تولیدی و آرشیوی خود را که بعضی از آن‌ها برای اولین بار از شبکه استانی پخش می‌شود، تقدیم مخاطبانش می‌کند و به تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه ایثار و مقاومت می‌ پردازد.

سیمای مرکز آذربایجان غربی در هفته دفاع مقدس ویژه برنامه 60 دقیقه ای «اولدوز» را به تهیه کنندگی داوود غفاری آذر، هر شب از ساعت 21، با رویکرد فرهنگی و هنری روی آنتن می‌برد.
«مکتب عشق» به تهیه کنندگی غلامرضا نیکنام نیز در این ایام هر روز از ساعت 19 به مدت 6۰ دقیقه از محل نمایشگاه دفاع مقدس با بخش های مختلفی چون دعوت از فرماندهان، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و بیان خاطرات پخش می‌شود و مخاطبان خود به ویژه نسل جوان را با حال و هوای روزهای جبهه و جنگ آشنا می‌کند. این برنامه تلاش می‌کند مواردی چون تعمیق و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت و از خودگذشتگی، نقش هشت سال دفاع مقدس در تربیت نسل انقلاب، افزایش سطح بصیرت عمومی و دشمن ‏شناسی و تبیین آثار و عواقب ترس و ذلت پذیری در برابر دشمن و تبیین اقتدار با صلابت نیروهای مسلح را برای مخاطبانش تبیین کند.  
برنامه‌های زنده «سحریزخیر» و «ائویمیز» نیز از 31 شهریور با دعوت از خانواده رزمندگان و بررسی دستاوردهای نظامی‌، هفته دفاع مقدس را گرامی می دارند.
پخش فیلم های سینمایی مرتبط با دفاع مقدس، پخش نماهنگ و کلیپ های تولید شده و پرداختن به دوران جنگ تحمیلی، پخش مستندهای تولیدی مرکز و میان برنامه‌ ها از جمله فعالیت های حوزه سیما در چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواهد بود.

 شبکه رادیویی چی چست نیز با پخش برنامه زنده «دفاع گونلری» هر روز از ساعت 17 به مدت 6۰ دقیقه با مخاطبان خود همراه می‌شود. همبستگی ملی، نقش و جایگاه رهبری در دفاع مقدس، خودباوری، اقتدار نیروهای مسلح، مصاحبه با رزمندگان و ایثارگران، نقش مردم در دوران جنگ از بخش های این برنامه به شمار می آیند. این برنامه به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی روی آنتن می رود.
سایر برنامه‌های رادیو همچون «جوانه‌های چی چست»، «سئوگی سارایی»، «بیرآخشام بیرسلام»، «سلام یاشایش»، «ائل سوزی» و «قاصدک» نیز به موضوع دفاع مقدس می‌پردازند.
«بهزاد»، «قره باغ»، «مسیحا»، «دلزی»، «یوحنا»، «نقش استان در دفاع مقدس»، «سئودالی» و نمایش «سی سردار» نیز از مستندهایی هستند که در هفته دفاع مقدس، از رادیو چی چست پخش می‌شوند.
برنامه رادیویی «پلاک 40» نیز به صورت هفتگی و میان برنامه‌های رادیویی این مرکز با عناوین «با من بخوان» و «یاد ایام» نیز هر شب روی آنتن می روند.

پوشش خبری مراسم ها، پخش گزارش های ویژه و گفت و گوی ویژه خبری، تولید خبر از آیین‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پخش آن‌ها در بخش های مختلف خبری صداوسیما از جمله برنامه‌های معاونت خبر مرکز آذربایجان غربی در هفته دفاع مقدس به شمار می آیند.
معاونت فضای مجازی نیز در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تهیه موشن گرافی، باز نشر تصاویر حضور رزمندگان استان آذربایجان غربی در جبهه، انتشار فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، انتشار کلیپ های مناسبتی، انتشار تصاویر جبهه و جنگ و عملیات های انجام شده در استان، برگزاری مسابقه و انتشار اینفو گرافی با مخاطبان همراه می‌شود.

امتیاز شما