امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسانه استانی آذربایجان شرقی همراه با سوگواران در اربعین سیدالشهدا (ع)

مشاهده ۴۲۳
۱۳۹۹/۰۷/۱۵- ۱۳:۵۷

با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، صداوسیمای آذربایجان شرقی در غیاب حرکت عظیم راهپیمایی اربعین، دل های عاشقان حسین(ع) را به حرم مطهر امام حسین (ع) می برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه استانی سهند علاوه بر پرداختن به موضوع اربعین در برنامه‌های روتین، ویژه برنامه‌هایی را به این مناسبت روی آنتن می‌برد. ویژه برنامه «هیئت» در 3 قسمت به صورت زنده از آستان مقدس امام زاده سید حمزه (ع)، دل ها را روانه کربلای امام حسین(ع) می‌ کند. تلاوت و تفسیر قرآن، سخنرانی و مداحی با حضور وعاظ و مادحین اهل بیت (ع) از جمله بخش های این برنامه است. ویژه برنامه «اربعین» 17 مهر در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی، از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 از شبکه سهند به سمع و نظر بینندگان می رسد. گفت و گو با مسئولان و کارشناسان مذهبی، برقراری ارتباط زنده از کربلا با حضور شاعران، ذاکران و مداحان اهل بیت (ع)، پخش زیارت اربعین و تصاویری از مراسم باشکوه پیاده روی اربعین در سال های گذشته  و ... از آیتم های این برنامه به شمار می آیند.

همچنین برنامه‌ های «میزگرد اربعین»، «گزارش اربعین»، «صراط» و «زیارت اربعین» از دیگر برنامه‌ های سیمای آدربایجان شرقی در روز اربعین است.

صدای مرکز آذربایجان شرقی نیز با پخش ویژه برنامه «عشق چله سی»، به استقبال اربعین حضرت سیدالشهداء و هفتاد دو تن از بندگان برگزیده خدا می رود. این برنامه از 15 تا 17 مهر از ساعت 9 تا 11:30 در بخش صبحگاهی و از ساعت 17:30 تا 20 در بخش عصرگاهی شنیده می‌شود.

رادیو برون مرزی آذری مرکز آذربایجان شرقی هم در روز اربعین، نمایش رادیویی «زیارت»، ویژه برنامه «نی ناله سی» (ناله نی) و مستند «عشق کـَروانی» را برای شنوندگان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش می‌کند.

امتیاز شما