امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه نیستان :
تهیه کننده برنامه نیستان :

نیستان بخش مهمی از زندگی من محسوب می‌شود

مشاهده ۵۹۵
۱۳۹۹/۰۷/۲۲- ۱۰:۵۱
تعداد بازدید:595

رستگاری گفت: حضور هنرمندان تراز اول کشور و تحلیل موسیقی‌های ارزشمند و تاثیرگذار در برنامه «نیستان»، از ویژگی‌های شاخص این برنامه است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی وحید رستگاری تهیه کننده برنامه نیستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هدف از تولید برنامه نیستان این بود که احساس کردم جای یک برنامه تخصصی و موسیقی همه جانبه و چند وجهی در رادیو کم است. برنامه‌های موسیقی در شبکه‌ها اغلب شنیداری بودند و برنامه موسیقی تحلیلی و خبری به آن صورت نداشتیم. این بود که در سال ۱۳۷۹ پیشنهاد این برنامه را ارائه کردم که مجموعه ای از بخش‌های خبری، تفسیری و شنیدنی موسیقی می‌باشد.

وی درباره ویژگی‌های این برنامه  عنوان کرد: حضور هنرمندان تراز اول کشور  و تحلیل موسیقی‌های ارزشمند و تاثیرگذار در برنامه نیستان، از ویژگی‌های شاخص این برنامه است. در واقع برنامه نیستان  تبدیل به بازتابی از وقایع مربوط به موسیقی کشور شده است و مخاطبان بسیاری دارد.

این تهیه کننده ادامه داد: نیستان به عنوان یک برنامه جریان‌ساز در حوزه موسیقی کشور شناخته شده است و دلایل ماندگاری آن را حفظ کیفیت، هویت، محتوا و سطح برنامه و مداومت در پخش این برنامه و همچنین حضور متخصصان موسیقی و حمایت مسئولین شبکه فرهنگ می‌دانم. از همان ابتدا این برنامه با کیفیت خوبی تقدیم مخاطبان می‌شد و در هر شرایطی به پخش میرسید. همین موضوع باعث شد تا برنامه مورد توجه قرار بگیرد و با وجود اینکه ۲۰ سال از عمر آن گذشته اما همچنان با کیفیتی در سطح خوب  روی آنتن می‌رود.

 رستگاری گفت: حضور مداومی‌که در برنامه داشتم، باعث شد تا با همان شیوه و قالب و تفکری که از همان ابتدا شکل گرفت، ادامه پیدا کند. این برنامه مثل بچه ایی است که من بزرگش کردم، آن را طراحی کردم، شکل دادم و شروع کردیم و در هر شرایطی کار کردیم. عرق خاصی به این برنامه دارم. نیستان کل سابقه من در رادیو است و ۲۰ سال از زندگی خود را برای این برنامه گذاشتم و بخش مهمی از زندگی من محسوب می‌شود.  بیست سال کم نیست، من هر روز دغدغه این برنامه را دارم و درگیر ساخت آن هستم. هر روز به دنبال سوژه‌ها و خبر‌ها می‌گردم و دغدغه حفظ کیفیت و محتوایی را که به گوش شنونده خوش آیددارم. می‌توانم بگویم برنامه نیستان به نحوی شناسنامه من در رادیو است. من با این برنامه شناخته می‌شوم و نیستان هم با من شناخته می‌شود.

وی افزود: افراد بسیار دوست داشتنی و ارزشمندی در این برنامه حضور داشتند و همچنان هستند و برای این برنامه زحمت کشیدند. حضور بزرگان موسیقی ایران در این برنامه باعث افتخار است. اساتیدی مانند زنده یاد فرهنگ شریف، زنده یاد جلال ذوالفنون، زنده یاد عطاء الله جنگوک، زنده یاد بیژه ترقی، زنده یاد معینی کرمانشاهی، زنده یاد علی تجویدی، زنده یاد پرویز مشکاتیان، زنده یاد محمدرضا لطفی، زنده یاد حسین یوسف زمانی، زنده یاد بهرام سارنگ، زنده یاد مجتبی میرزاده، زنده یاد حسن کسائی، زنده یاد منوچهر همایون پور، زنده یاد دکتر حسین عمومی‌بزرگ مرد موسیقی آواز شهر اصفهان و بسیاری از بزرگوانی که مهمان برنامه نیستان بودند و اکنون در میان ما نیستند.

 رستگاری با بیان اینکه حضور عوامل کاربلد و بسیاری از عزیزانی که به طور مدام در این برنامه حضور داشتند یکی از نقاط قوت برنامه نیستان است و این باعث حفظ هویت این برنامه شده، گفت: حضور مداوم و همکاری استاد کیوان ساکت از همان ابتدا و تخصص و تعهد این موسیقی دان برای برنامه نیستان بسیار ارزشمند است که به صورت مداوم و روتین در برنامه نیستان در بخشی به نام از ایده تا اجرا از حضور ایشان بهره‌مند هستیم. استاد ساکت با ساز، مفاهیم موسیقی و تکنیک‌ها و نغمه‌های متنوع موسیقی را در نیستان اجرا می‌کند و مردم بسیار از این بخش استقبال می‌کنند و دوست دارند.

وی در پایان گفت: از تمام عوامل برنامه نیستان که در تمام این سال‌ها زحمات بسیاری کشیدند کمال تشکر را دارم. این برنامه حاصل تلاش عده بسیاری است که در برنامه حضور آن‌ها آنطور که باید احساس نمی‌شود، ولی پشتوانه خوبی برای برنامه نیستان بودند.

شایان ذکر است که برنامه «نیستان» به تهیه کنندگی وحید رستگاری و با اجرای فاطمه رکنی و لیدا وحیدی شنبه تا پنج شنبه ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما