امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آخر هفته ها به وقت «ساعت سینما» همراه با شبکه چهار

مشاهده ۷۰۲
۱۳۹۹/۰۸/۲۲- ۱۲:۳۲

«ساعت سینما» در شبکه۴ یک برنامه سینمایی متفاوت است که هر پنجشنبه شب از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجله سینمایی با طراحی و رویکرد جدیدی به سینمای جهان هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ تقدیم علاقه مندان هنر هفتم خواهد شد.
«ساعت سینما» برنامه سینمایی است که فصل اول آن در ۲۶ قسمت در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تولید می‌ شود و پنجشنبه شب ها ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می رود. عوامل این برنامه حدود ۶۰ دقیقه داخل استودیو همراه با پخش آیتم های متنوع، گفت و گو درخصوص فیلم، سپس پخش فیلمی‌ که درخصوص آن صحبت شد، با مخاطبان همراه می‌شوند.
محمدرضا مقدسیان مجری کارشناس از مجریان سیما و نیز از منتقدین سینما، در هر برنامه میزبان مهمان و یا گاهی میهمانان خواهد بود.
از لحاظ مضمون، این برنامه به فیلم های خوب جهان که حرفی برای گفتن فراتر از سینما دارند، اختصاص دارد. این برنامه به بهانه پخش یک فیلم به مباحث سینما و روانشناسی، سینما و سیاست ، سینما و اقتصاد، سینما و رسانه و ... می‌ پردازد.
پلی بک های تولید شده به دلیل پژوهش بسیار قوی و غنی متفاوت از پلی بک های سایر برنامه‌ های معمول تلویزیون است و برابر با تولید یک اثر مستند برای آن تحقیق و پژوهش شده است. پلی بک ها مربوط به خود فیلم ها، بازیگری‌ ها، کارگردانی‌ هاو... است که به اقتضای هر فیلم به بازنمایی سیاست در سینما، بازنمایی تصویر سیاستمداران مختلف در طول تاریخ سینما، رابطه سیاستمداران با سینما و نظیر آن می‌پردازد.
در واقع در برنامه «ساعت سینما» نسبت سینما با سایر عرصه‌های علوم انسانی و علوم شناختی ذیل مفاهیم و مباحث سینمایی بررسی می‌ شود و البته اولویت ما دیدن یک فیلم خوب است.
مهمان اولین برنامه که پنجشنبه ۲۲ آبان روی آنتن رفت نادر طالب زاده بود که به نقد فیلم سینمایی «معاون» پرداخت. فیلم سینمایی جمعه با عنوان «آگهی ترحیم» نیز دیگر فیلمی است که در این برنامه نقد می‌شود.
یوسف منصوری تهیه کننده و کارگردان، محمدرضا مقدسیان مجری کارشناس، مهدی مافی سرپرست نویسندگان، رضا ترقی طرف سرپرست تدوین ،پیمان قانع مجی دکور، حسین حاتمی طراح و مجری نور و سرپرست تیم تصویربرداری است.

امتیاز شما