امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

چاپ پنجم کتاب فلسفۀ تاریخ در انتشارات سروش

مشاهده ۸۶۱
۱۳۹۹/۰۸/۲۴- ۰۹:۱۸

انتشارات سروش چاپ پنجم کتاب «فلسفه تاریخ» تألیف کریم مجتهدی را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فلسفۀ تاریخ را به دو معنا می‌ توانیم در نظر بگیریم: اوّل به معنای عام کلمه یعنی تصوّری که اقوام مختلف در مکان‌ ها و زمان‌ های متفاوت از سرنوشت و گذر حوادثی که بر آنها رخ می‌ داده، داشته‌ اند. فلسفة تاریخ به این معنا هم قدمت و هم عمومیت دارد. دوم به معنای اخصّ کلمه، یعنی نظریه‌ هایی که در عصر جدید درباره تاریخ مکتوب بیان شده است. فلسفه تاریخ به این معنا نه قدمت دارد و نه عمومیت و خاص فرهنگ‌ های عصر جدید است . البته در اواخر قرن بیستم میلادی و در مرحله‌ ای که به آن پسانوگرایی گفته می‌ شود، از اهمیّت آن به‌ مراتب کاسته شده است.

کتاب حاضر که در دو بخش تألیف شده و هر بخش به یکی از دو معنای فلسفة تاریخ می‌ پردازد، حاصل سال‌ ها تدریس درس فلسفه تاریخ توسط کریم مجتهدی در دانشگاه‌ هاست. چاپ پنجم این اثر در 188 صفحه وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 28000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

مخاطبان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

 

تصاویر

امتیاز شما