امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرور «آفریقا امروز» بر وضعیت پناهجویان و مهاجران آفریقایی

مشاهده ۲۴۷
۱۳۹۹/۰۸/۲۵- ۱۳:۳۱

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی، وضعیت پناهجویان و مهاجران در شرق و غرب آفریقا و تلف شدن تعداد زیادی از آن ها در راه رسیدن به اروپا یا سایر کشورهای آفریقایی را نقد و بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و با نگاهی به اقتصاد در حال رشد صحرای آفریقا و به بررسی عوامل موثر بر افزایش مهاجرت از این منطقه از جمله بالا بودن نرخ بیکاری و پایین بودن دستمزدها می‌ پردازد.
همچنین در این برنامه نقض حقوق بشر در اروپا درخصوص رفتار نامناسب با مهاجران آفریقایی و راهکارهای جلوگیری از خروج مهاجران غیرقانونی آفریقایی از کشورهایشان برای آینده نامشخص در اروپا مورد بحث و گفت و گو قرار می‌ گیرد.
در بخش دوم این برنامه نیز پیروزی مخالفان انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر در سیشل پس از 40 سال به نقد و تبادل نظر گذاشته می‌شود. در این خصوص پذیرش شکست از سوی دنی فور 58 ساله و از فعالان حزب متحد سیشل که از سال 1977 قدرت را در دست داشت و تحویل کرسی ریاست جمهوری به مخالفان، بررسی می‌شود و گفت و گویی درخصوص آمار بالای فقر و نابرابری در جزایر سیشل باوجود داشتن بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در آفریقا و علل آن از جمله کنترل اقتصاد منطقه به دست اروپایی‌ ها و کاهش درآمد و افزایش بیکاری به دلیل آسیب های ناشی از کرونا به صنعت توریسم در این جزایر صورت می‌ گیرد.
مصطفی تراووره کارشناس بین الملل و جولیوس مبالوتو تحلیلگر سیاسی کارشناسان برنامه این هفته هستند.
«آفریقا امروز» با اجرای ویلفرد مبارک هنیا دوشنبه 26 آبان ساعت 11 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 21، سه شنبه ساعت 7 و 16، چهارشنبه ساعت 14، پنجشنبه ساعت 12 و جمعه ساعت 8 روی آنتن می رود.

امتیاز شما