امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«معرفی کتاب» در کانال بالکان شبکه سحر

مشاهده ۴۱۱
۱۳۹۹/۰۸/۲۷- ۱۴:۴۳

«معرفی کتاب» باهدف ارتقا و توسعه مناسبات و اشتراکات فرهنگی و معنوی میان ایران و کشورهای منطقه بالکان و با موضوع معرفی کتاب های فارسی که برای اهالی بالکان و به ویژه بوسنی و هرزگوین به زبان‌ های کشورهای منطقه بالکان ترجمه شده اند، پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه برای انتخاب کتاب ها و آثار سعی شده به ذائقه مخاطب، همچنین ترجمه روان و صحیح کتاب ها توجه ویژه شود.
کتاب هایی همچون «لبخند من انتقام من است»، «میوه‌ های معطر روح»، «اشک و لبخند»، «کارت پستال از قبر»، «قدرت»، «منطق الطیر»، «آفتاب زیر سم»، «باغ گل رز صوفی»، «خورشید و گل های آن»، «زن پشت پنجره»، «بلبلستان»، «بهارستان»، «داستان‌های راستان»، «درب مخفی تا موفقیت»، «بازی زندگی»، «جنگ چهره زنانه ندارد»، «استخوان خوک در دست جذامی»، «قله‌ها و دره‌ها»، «آنچه در کوه آموختم»، «کتاب دا»، «قرآن در اسلام»، «زندگی شهید رسول یا کتاب ر» و.... نمونه‌هایی است که برای مخاطبان منطقه بالکان معرفی می‌ شوند.
مجری این میان برنامه سارا بهجتی است. بهجتی پس از معرفی کتاب مورد نظر بخش هایی از آن را در برنامه می خواند.
ترجمه تعدادی زیادی از این کتاب ها در بوسنی و هرزگوین انجام شده است و در انتخاب قسمت هایی از آن برای خوانش در برنامه، اصل همخوانی با ذائقه مخاطب بالکان در نظر گرفته شده است و همچنین سعی می‌ کنیم به نوعی ذهن بیننده را درگیر اثر کنیم.
میثم فرزامی تهیه کننده این برنامه است و زمان پخش اصلی «معرفی کتاب» روزهای جمعه ساعت 12 به وقت تهران از کانال بالکان است. این برنامه در طول هفته در زمان‌ های مختلف بازپخش می‌ شود.

امتیاز شما