امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازدید مخاطبان پرس تی وی از موزه حیات وحش هفت چنار

مشاهده ۳۵۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۸- ۱۶:۴۷

برنامه این هفته «ایران» کاری از واحد هنری شبکه پرس تی وی به معرفی موزه حیات وحش هفت چنار تهران و جاذبه‌ های دیدنی کویر طبس می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه موزه حیات وحش هفت چنار تهران واقع در یکی از محله‌ های قدیمی‌ به نام بریانک را معرفی می‌ کند.
در این آیتم، هدی لزگی گزارشی درخصوص تاریخچه ساخت این موزه در دوره قاجاریه و معماری زیبای آن را که ترکیبی از معماری سنتی و غنی ایرانی با معماری پیشرفته غربی است، ارائه می‌ دهد.
این موزه تلفیقی از زمین‌ شناسی، آثار طبیعی و نمونه‌ های زنده و غیرزنده بی‌ مهرگان، مهره‌ داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران وجود دارد.
آیتم دوم برنامه این هفته به معرفی جاذبه‌ های دیدنی کویر طبس با گزارشگری گلنار فرنودی اختصاص دارد. مخاطبان در این بخش ضمن گشت و گذار در کویر زیبای طبس به تماشای روستا و کویر حلوان با نخلستان‌ های خرما و باتلاق های نمکی و رسی، دره بکر و زیبای کال جنی یا دره جن‌ ها، روستای ازمیغان با پوششی مرکب از شالیزارهای شمال و نخلستان‌ های جنوب و اقامتگاه‌ های بوم گردی کویر طبس می نشینند.
برنامه «ایران» یکشنبه 9 آذر، ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12، سه شنبه ساعت 17، پنجشنبه ساعت 3، 8 و 16، و شنبه ساعت 00:05 بامداد روی آنتن می رود.

امتیاز شما