امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آغاز پخش HD شبکه‌های تلویزیونی با دستور رئیس رسانه ملی

مشاهده ۲۴۱۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۹- ۱۰:۵۶

پخش HD (تصویر با قدرت تفکیک بالا) 12 شبکه سراسری و یک شبکه بین‌المللی رسانه ملی صبح امروز با دستور رئیس سازمان صداوسیما آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری صبح امروز پس از بازدید از استودیو و اتاق فرمان شبکه‌های یک و سه سیما، راهی نودال جدید شد تا در آیینی رسمی، HD شدن شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی را اعلام و اجرایی کند.

دکتر علی عسکری با حضور در پخش شبکه‌های یک و سه سیما و سپس در ارتباط‌های تصویری جداگانه با مدیران شبکه و پخش شبکه‌های نسیم (سیما)، نمایش (سیما)، العالم (معاونت برون مرزی)، خبر (معاونت سیاسی)، کودک (سیما)، افق (سیما)، ایران کالا (معاونت مالی و سرمایه انسانی)، ورزش (سیما)، مستند (سیما)، تماشا (سیما) و آی فیلم (برون مرزی) ضمن شنیدن گزارش وضعیت تبدیل سامانه‌های این شبکه‌ها به پخش HD، دستور آغاز پخش با استانداردهای جدید را صادر کرد.

در تماس تصویری دکتر علی عسکری، سامانه HD در واحدهای سیگنال‌رسانی زمینی، ماهواره‌ای و فرستنده جماران هم به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

در این مراسم، رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، حمید شاه‌آبادی، معاون سیما، برنا فیروزی، مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست رسانه ملی، محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی و جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی، دکتر علی عسکری را همراهی کردند.

دکتر علی عسکری پیش از این مراسم، در یک برنامه‌ زنده تلویزیونی، پخش برنامه‌های سیما با کیفیت HD را اقدامی در جهت حرکت صداوسیما در مرز دانش روز توصیف کرد.

با آغاز به پخش شبکه‌ها با کیفیت HD، مخاطبان رسانه ملی به دو صورت امکان دریافت با کیفیت این تصاویر را دارند. اگر تلویزیون شما قابلیت دریافت HD دارد، کافی است یک بار دیگر شبکه‌ها را روی گیرنده‌های خود جستجو کنید؛ اما اگر گیرنده شما قابلیت دریافت HD را نداشته باشد، می‌توانید گیرنده‌هایی را که از این کیفیت پشتیبانی می‌کنند، از  شرکت‌های مجاز تهیه کنید.

برای اینکه در دریافت تصاویر مشکل نداشته باشید، شما را به دیدن این کلیپ دعوت می‌کنیم.

تصاویر

امتیاز شما