مرکز تحقیقات صداوسیما با انتشار نظرسنجی از مردم درباره اخبار صداوسیما در فصل تابستان ۱۳۹۹ اعلام کرد در سهماهه دوم امسال 67 درصد مردم، بیننده اخبار رسانه ملی بودهاند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این نظرسنجی نشان میدهد میانگین مدتزمان تماشای اخبار در بین بینندگان «یک ساعت و 25 دقیقه» بوده است.
بر اساس این نظرسنجی، در بین بخشهای مختلف خبری سیما و شبکه خبر، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو با 34.7 درصد مخاطب بیشترین میزان بیننده پیگیر (بیننده همیشگی یا اکثر اوقات) را داشته است؛ پس از این بخش خبری، خبر ساعت 14 شبکه یک با 20.1 درصد و خبر 21 شبکه یک با 18.4 درصد مخاطب در رتبههای دوم تا چهارم قرار گرفتهاند.
نیاز مخاطبان به اخبار اقتصادی
این نظرسنجی نشان میدهد 50.5 درصد بینندگان اخبار سیما، «اخبار اقتصادی» را بیشتر از دیگر موضوعات خبری از رسانه ملی پیگیری میکنند. پس از آن اخبار سیاسی با 39.3 درصد و اخبار بهداشتی-پزشکی با 35.8 درصد در اولویتهای بعدی قرار میگیرند.
بر اساس این نظرسنجی، 33.7 درصد از مردم در فصل تابستان در حد زیاد به اخبار صداوسیما اعتماد داشتهاند. بر اساس آمار ارائه شده در نظرسنجی مرکز تحقیقات، میانگین اعتماد مردم به اخبار سیمای رسانه ملی از بهار 1398 تا تابستان 1399 معادل 42.34 درصد است.
درصد بیننده پیگیر و غیرپیگیر بخشهای خبری مختلف را میتوانید در نمودار زیر ملاحظه کنید.
مقایسه آمار بینندگان اخبار سیما در تابستان و بهار 1399 نشان میدهد اخبار 21 شبکه خبر توانسته با افزایش 4.7 درصدی مخاطبان پیگیر خود، بیشترین رشد در جذب مخاطب را از آن خود کند. در جدول زیر، آمار بخشهای خبری را که در تابستان سال 1399 نسبت به بهار سال 1399 رشد مخاطب داشتهاند، مشاهده میکنید:
ردیف
|
|
بیننده پیگیر
|
1.
|
۲۱ شبکه خبر
|
۴٫۷
|
2.
|
۲۰ شبکه خبر
|
۳
|
3.
|
۱۹:15 خبر ورزشی شبکه سه
|
۱٫۹
|
4.
|
21:30 شبکه خبر
|
۱٫۸
|
5.
|
19 شبکه خبر
|
۱٫۷
|
6.
|
12:45 خبر ورزشی شبکه سه
|
۱٫۳
|
7.
|
13 شبکه خبر
|
۱
|
8.
|
گفتگوی ویژه شبکه دو
|
۰٫۴
|
9.
|
تیتر امشب شبکه خبر
|
۰٫۴
|
10.
|
19 شبکه یک
|
۰٫۴
|
11.
|
17 شبکه خبر
|
۰٫۳
|
12.
|
9 شبکه یک
|
۰٫۲
|
13.
|
22 شبکه سه
|
۰٫۱
|