امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

قرارداد کاپیتولاسیون در آلمان روی میز پرس تی وی

مشاهده ۳۸۲
۱۳۹۹/۰۹/۱۷- ۱۳:۲۱

مستند «دعوت نشده» (Uninvited) در شبکه پرس تی وی، رویداد شکست آلمان را در جریان جنگ جهانی دوم، اشغال خاک این کشور توسط نیروهای متفقین و امضای قرارداد کاپیتولاسیون بین متفقین و آلمان بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به کارگردانی حمید کوهپایی محصول سال 2014 است و اشغال آلمان به دست نیروهای چهار کشور آمریکا، انگلیس، شوروی و فرانسه و تقسیم آن به چهار منطقه را بررسی می‌ کند.
در این مستند با اشاره به امضای قرارداد کاپیتولاسیون بین این چهار کشور با آلمان و اختیارات فراوان در نظر گرفته شده برای اشغال گران در این قرارداد، نقد و بررسی درخصوص تداوم این حضور رسمی تا سال 1990 و اتحاد دو آلمان، عدم خروج آمریکایی‌ ها و استمرار حضور آن‌ها در آلمان باوجود پایان این قرارداد و بودجه سنگین هزینه سربازان آمریکایی برای آلمانی‌ ها و نرمش و همسویی دولت آلمان با سیاست های آمریکا در همه موضوعات صورت می‌ گیرد.
این مستند ضمن گفت و گو با مخالفان و منتقدان حضور آمریکایی‌ ها در آلمان از طریق بررسی اسناد و مدارک مالی نحوه سوء استفاده از منابع دولتی آلمان در توسعه ارتش آمریکا، ادامه فعالیت و جاسوسی آمریکایی‌ ها در آلمان در سال های اخیر را واکاوی می‌کند.
مستند «دعوت نشده» 18 و 19 آذر ماه ساعت 4 04:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود و تکرار آن در همان روز ساعت 9، 15 و 20 و روز بعد ساعت یک بامداد روی آنتن می رود.

امتیاز شما