امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

هیسپان تی وی راوی داستان «کشتی کرامت»

مشاهده ۳۴۸
۱۳۹۹/۰۹/۲۵- ۱۳:۲۶

مستند «کشتی کرامت» با موضوع داستان مهاجرانی که قصد دارند از طریق کشتی به امید زندگی بهتر به کشورهای اروپایی پناهنده شوند روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «کشتی کرامت» (Dignidad a bordo ) به کشتی ای اشاره دارد که توسط سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز تجهیز شده و در دریای مدیترانه با هدف کمک به هزاران مهاجری که در تلاش برای رسیدن به خاک اروپا هستند، در حرکت است. لوئیس هرتادو، تهیه کننده این مستند و تیم خبری شبکه هیسپان تی وی همراه مهاجران این کشتی می شوند و داستان زندگی آنان را به تصویر در می آورند.
در ادامه این مستند، مخاطبان با یک فاجعه انسانی که دریای مدیترانه را به یکی از بزرگ ترین گورستان‌ ها تبدیل کرده است، مواجه می‌ شوند زیرا در راه رسیدن به مقصد، به دلیل جمعیت زیادی که در این کشتی‌ ها و قایق های بزرگ و کوچک حضور دارند، با طوفانی شدن هوا و تکان‌ های شدید این قایق ها، این افراد به درون آب افتاده و غرق می‌ شوند.
در این مستند 50 دقیقه ای، سعی شده با پرسیدن سوالاتی از این مهاجران، سفر آن‌ ها به چالش کشیده شود؛ « چرا بسیاری از مردم تصمیم می‌ گیرند که با جان و زندگی خود بازی کنند؟»، « چرا آن‌ها را محکوم به مرگ در دریا کرده اند؟»، « این مهاجران چرا برای رسیدن به عزت و شرف انسانی جان خود را به بازی می‌ گیرند؟»، لوئیس هرتادو با پرسیدن این سوالات در هنگام سفر از مهاجران، سعی در نشان دادن ابعاد مختلف زندگی این مهاجران و چرایی حضور این افراد در کشتی را به مخاطبان بهتر نشان دهد.
مستند «کشتی کرامت» محصول سال 2015 در دو قسمت 25 دقیقه ای، پنجشنبه ساعت 3:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می ‎رود و بازپخش آن همان روز ساعات 8، 14 و 20:30 برای علاقه‌ مندان برنامه در آمریکای لاتین قابل مشاهده خواهد بود.

امتیاز شما