امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایان مرحله نخست داوری یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی

مشاهده ۲۶۶
۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۱۱:۵۲

با پایان مرحله نخست داوری یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی، بیش از ده‌ها اثر به مرحله نهایی این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با نزدیک شدن به زمان برگزاری یادواره تولیدات رسانه‌ ای مکتب سلیمانی، داوری آثار رسیده به دبیرخانه هم به پایان رسیده و از بین صدها اثر، بیش از ده‌ ها مورد به مرحله نهایی راه یافته‌ اند.
در کمیسیون سیما و از بین 134 برنامه دریافت شده توسط دبیرخانه، 112 اثر شامل 58 برنامه مستند، 29 برنامه ترکیبی و گزارشی، 14 برنامه داستانی و نمایشی و 11 برنامه پویانمایی به مرحله داوری راه یافتند.
همچنین در کمیسیون صدا نیز از مجموع 97 اثر ارسالی، 96 اثر منطبق با ساختارها و قالب ‎های مشخص شده در شیوه نامه و شامل 23 اثر ترکیبی ساده، 18 مستند کوتاه، 13 نمایش بلند رادیویی، 11 نمایش کوتاه،  9 مسابقه، 9 مینی فیچر، 8 اثر ویژه کودک و نوجوان، 4 اثر گفت‌ و گو محور خلاقانه و یک گزارش خبری بودند.
در کمیسیون‌ های پژوهش، خبر، شعر و موسیقی و فضای مجازی هم به ترتیب 45، 85، 100 و 262 اثر ارزیابی شدند که در این بین 159 اثر فضای مجازی به مرحله داوری راه یافته‌ اند.
بر اساس اعلام شورای سیاست‌ گذاری یادواره، کارشناسان و صاحب‌ نظران حوزه‌ های مختلف رسانه‌ ای، کار داوری آثار را بر عهده داشته‌ اند.
آقایان مرکبی، ضابطی جهرمی، مهدی رحیمیان، گل محمدی، نقاش‌ زاده و انسیه شاه حسینی در کمیسیون سیما، دکتر خجسته، اخگری، گیل‌ آبادی، سروری‌ نژاد و دباغ و خانم‌ ها همراز و چابکی در کمیسیون صدا، دکتر شهاب اسفندیاری به عنوان رئیس هیئت داوران و  حسن نجفی سولاری، حسین قرایی، شعیب حسینی، محمد عرفانی و حسن میثمی در کمیسیون فضای مجازی و حسین ریاحی، محمدرضا چراغعلی، شهرام منظمی، محمدرضا اکرامی‌ فر و فریبا یوسفی در کمیسیون شعر و موسیقی کار داوری را بر عهده داشتند.
همچنین در کمیسیون پژوهش، رجب‌زاده، پویا، محمدی مهر، فرخ‌نژاد، اسکندری و عظیمی و در کمیسیون خبر، حسن عابدینی، مهدی شریفی، مصطفی قمری وفا، آذرمکان، احمدی، علی اصغر آمره و سید آرش جمالی به عنوان داور به انتخاب و گزینش آثار پرداختند.
نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی، به میزبانی خوزستان برگزار می‌ شود و شروع آن از اول دی ماه با ارتباط تصویری صدا و سیمای مرکز خوزستان با مزار سردار شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در کرمان است و تا ۱۶دی ماه سالروز شهادت سردار شهید علم الهدی ادامه دارد.

 

امتیاز شما