امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه خلیج فارس راوی «عاشقانه ای در بیابان»

مشاهده ۳۶۳
۱۳۹۹/۱۰/۰۹- ۱۰:۱۴

مستند «عاشقانه ای در بیابان» با موضوع بررسی زندگی شتر جماز در استان هرمزگان و به نویسندگی و کارگردانی وحید رضا مداحی، در صداوسیمای خلیج فارس تولید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هدف از ساخت این مستند معرفی شتر جماز بومی هرمزگان و پرورش شتر در استان هرمزگان است این مستند با نگاه ویژه به جمازشتر بومی هرمزگان و خطراتی که این حیوان را تهدید می‌کند تولید می‌شود.

 «عاشقانه ای در بیابان» روایتی از چگونگی پرورش شتر جماز است که با توجه به حوادث و اتفاقاتی که در جاده‌ های غیر استاندار شهرها و روستاهای مختلف استان، جان این حیوان را به مخاطره می اندازد ساخته خواهد شد.  از بین رفتن این حیوان رونق بازار و اقتصاد را در این استان کم رنگ می‌کند.

روای در این مستند شتری است که بر اثر تصادف بچه اش را از دست داده و درد و دل هایش را به ساربان جوان می‌گوید که حرف او را نمی فمهد و صاحب گله بچه مادیان را به او بخشیده که پس از بزرگ کردن آن و فروش بساط عروسیش را راه بیندازد ولی ساربان می خواهد پولی را جمع کند و بچه شتر را به نامزدش هدیه دهد و نگذارد که بچه شتر از مادرش جدا شود.

روایت از جایی آغاز می‌شود که بچه شتر از دست رفته و حال مادر و ساربان در حال زاری هستند و با فلاش بک به گذشته در جای جای صحرا قصه روایت می‌شود.

تحقیقات اولیه ساخت این مستند به پایان رسیده و در حال حاضر پیش تولید و فیلمنامه نویسی پروژه شروع شده است.

مستند «عاشقانه ای در بیابان» در یک قسمت 30 دقیقه ای در شبکه خلیج فارس تولید می‌ شود.

امتیاز شما