امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در رادیو جوان

مشاهده ۶۰۴
۱۳۹۹/۱۰/۱۰- ۱۰:۲۷

شبکه رادیویی جوان برای پاسداشت اولین سالگرد شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه‌ های مختلفی را تدارک دیده‌ است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت یک و بیست دقیقه بامداد در حمله موشکی هلی کوپتر‌های آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

از همین رو رادیو جوان از مدت‌ ها قبل تصمیم گرفت تا در سالروز شهادت سردار دلها، ویژه‌ برنامه‌‌ ای را با نام «یک و بیست» تولید کند. این برنامه جمعه ۱۲ دی ماه از ساعت ۷ شب به مدت ۷ ساعت به روی آنتن می‌  رود که هر بیست دقیقه با شنوندگان رادیو جوان قراری دارد و به سی استان دیگر سفر می‌ کند تا صداوسیمای هر مرکز، گزارشی از برنامه‌ ها و تولیدات خود با موضوع حاج قاسم را ارائه کنند. برنامه «یک و بیست» در ساعت پایانی و در ساعت 1:20 دقیقه، در ارتباطی زنده با کرمان، حال و هوای حرم مطهر شهید سلیمانی را برای مخاطبان گزارش می‌ کند.

برنامه «با تو، بی تو» از روز چهارشنبه ۱۰ دی پس از اذان ظهر در ارتباطی زنده با سربازان جبهه مقاومت، خاطرات سردار سلیمانی را با آن‌ها مرور می‌کند.

برنامه تعاملی«تویی که نمی‌شناختمت» نیز با مشارکت شنوندگان و هواداران این ایستگاه رادیویی، محتواهای مردمی‌ با موضوع شهید سلیمانی همچون صوت، عکس، فیلم و متن که همواره از سوی مردم و گروه‌های مختلف جامعه به ویژه جوانان تولید و در فضای مجازی با هشتگ #مرد_میدان منتشر می‌ شود، را هدایت، تجمیع و در نهایت داوری مردمی قرار می‌دهد. این برنامه زنده هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۴۵ دقیقه به همّت خانه جوان رادیو جوان به روی آنتن می‌ رود.

ویژه برنامه تصویری قصّه خوانی«عقیق و رفیق» با حضور همه گویندگان رادیو جوان و چهره‌ های نام‌ آشنایی مثل امین زندگانی، علی ضیا، نجمه جودکی، زهره سادات هاشمی و...، با همکاری مرکز بسیج صداوسیما تولید شده است. این برنامه به خوانش داستان‌ هایی با موضوع شهید سلیمانی، از دو کتاب «سلیمانی عزیز» و «حاج قاسم» با مدت زمان دو تا سه دقیقه می‌ پردازد. ویژه برنامه تصویری قصّه خوانی«عقیق و رفیق» در اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها از شبکه‌ رادیویی جوان و شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

مستند «سرباز جمهور» که به چهره ملّی شهید سلیمانی و فعالیت‌های وی در حوادث مختلف از جمله سیل خوزستان و مستند«جهان مرد» که به چهره بین المللی و نقش این شهید والامقام در آزادسازی آمرلی می‌پردازد، در گروه جامعه رادیو جوان تولید شده است. مستند «بدون مرز» به مدت ۱۵ دقیقه و «از نگاه یاران» در ۱۰ قسمت با موضوع مقاومت و روایت زندگی پرافتخار سپهبد سلیمانی در گروه سیاسی رادیو جوان تهیه شده که هر روز روی آنتن می روند.

همچنین این شبکه رادیویی ترانه «تازه شروع شد» را به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با خوانندگی و اجرای جمعی از گویندگان خود تولید کرده است که نماهنگ آن در این هفته از شبکه‌ های سیما پخش و در فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی منتشر می‌ شود‌. 

امتیاز شما