امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای آذربایجان شرقی در سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56

مشاهده ۲۴۰
۱۳۹۹/۱۱/۲۸- ۱۳:۱۶

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تهیه برنامه‌های مختلف، یاد و نام غیورمردان آذربایجانی را در قیام بیست و نهم بهمن سال 56 زنده می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علاوه بر بزرگداشت یاد و خاطره قیام مردم تبریز در چهلم شهدای شهر مقدس قم در برنامه‌های روتین شبکه سهند، ویژه برنامه‌هایی مختلفی هم برای این روز تدارک دیده شده است.

رادیو آذربایجان شرقی برنامه زنده«قانلی قیام» را به تهیه کنندگی پریسا امیری و گویندگی رضوان 29 بهمن ساعت 10 به روی آنتن می‌برد. صحبت های میهمانان و کارشناسان و بررسی چگونگی شکل گیری قیام مردم انقلابی تبریز به خونخواهی شهدای قم و تاثیر مهم آن در سرعت گرفتن طوفان انقلاب، رله بیانات مقام معظم رهبری با مردم تبریز در سالروز این قیام باشکوه، گزارش های مردمی، تلفن‌ها و پیامک های مخاطبان از بخش های برنامه است.

برقراری ارتباط زنده با برنامه صبحگاهی شبکه اول سیما و پخش مستقیم صحبت های حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کلانشهر تبریز درخصوص قیام عظیم مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356، همچنین پوشش ویژه برنامه تجمع جمعی از مردم شهیدپرور آذربایجان در مصلی امام خمینی(ره) و پخش بیانات گهربار مقام معظم رهبری در بزرگداشت یاد و خاطره مردم غیور آذربایجان از تدارکات سیمای استانی سهند برای گرامیداشت این روز است.

همچنین رادیو برون مرزی تبریز برای مخاطبان آذری زبان خود در آن سوی مرزهای ایران اسلامی از قیام بیست و نه بهمن مردم تبریز و آذربایجان گفته و در این راستا برنامه« پرسپکتیو» را به تهیه کنندگی نسرین میلانی زاده و گویندگی رباب قهرمانزاده به روی آنتن می‌برد.

علاوه براین، در برنامه«چراغ» هم بیانات مقام معظم رهبری ترجمه و برای مخاطبان آذری زبان جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش می‌شود.

امتیاز شما