امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نشر دین و رسانه وابسته به اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه منتشر کرد:
نشر دین و رسانه وابسته به اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه منتشر کرد:

انتشار سی و هشتمین شماره از فصلنامه «اشارات ایام» با موضوع انتخابات 1400

مشاهده ۲۴۳
۱۴۰۰/۰۲/۰۶- ۱۱:۵۱
تعداد بازدید:243

نشر دین و رسانه وابسته به اداره‌‏کل پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی، سی و هشتمین شماره از فصلنامه «اشارات ایام» با موضوع انتخابات 1400را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در چکیده این شماره از فصلنامه می خوانیم: بدون تردید، انتخابات در نظام مقدس اسلامی از مهم ترین مظاهر مردم‌سالاری دینی است؛ چنان‌که مقام معظم رهبری دراین‌باره می‌فرمایند: «مبنای مردم‏ سالاری دینی با مبنای دموکراسی غربی متفاوت است. مردم‏ سالاری دینی، که مبنای انتخابات ماست و برخاسته‏ از حق و تکلیف الهی انسان است، صرفاً یک قرارداد نیست. همه‏ انسان‏ ها، حق انتخاب و حق تعیین سرنوشت دارند؛ این است که انتخابات را در کشور و نظام جمهوری اسلامی معنا می ‏کند. این بسیار پیشرفته ‏تر و معنادارتر و ریشه‏ دارتر از چیزی است که امروز در لیبرال دموکراسی غربی وجود دارد؛ این از افتخارات ماست؛ این را باید حفظ کرد». (بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی، 14/3/1384)

پر واضح است نقش رسانه ملی در برگزاری یک انتخابات شکوهمند، بسیار تعیین‌کننده است. با توجه به اهمیت این موضوع، در آستانه برگزارى انتخابات و با توجه به حساسیت ویژه آن و نیاز برنامه‏ سازان به دستمایه ‏هاى برنامه ‏اى، نوشتار حاضر برای تأمینِ بخشی از محتوای برنامه‌ها در این موضوع تهیه و تولید شده است. مجموعه حاضر در دو فصل تهیه و تدوین شده است:

🔸فصل اول: گفتار مجری 1.انتخابات در آموزه‌های دینی 2. انتخاب اصلح در آیینه کلام رهبران انقلاب اسلامی 3. انتخابات؛ عرصه شکوه حضور

🔸فصل دوم: ادبیات انتخابات 1.زیرنوشت 2.معرفی کتاب و مقاله 3.سؤالات

امتیاز شما