امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه سحر؛
در شبکه سحر؛

تنوع زیست فرهنگی از منظر جامعه شناسی در 40 شهر دنیا در «خشت بهشت»

مشاهده ۱۶۴
۱۴۰۰/۰۳/۰۵- ۱۴:۵۴
تعداد بازدید:164

نتایج تحقیق و پژوهش موضوعات جامعه شناسی، توسعه شهری و تنوع زیست فرهنگی از 40 شهر از قاره‌های مختلف جهان در مستند «خشت بهشت» از کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نتایج پژوهش و تحقیقات از رابطه متقابل انسان و فضای اطراف از منظر جامعه شناسی، توسعه شهری و اهمیت تنوع زیست فرهنگی در مستند «خشت بهشت» با زیبایی هر چه تمام تر به تصویر کشیده شده و از کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود.

موضوع این مستند که ساخت آن بیش از 10 سال طول کشیده، فلسفه شهرسازی است و به مقایسه شهرهای ایران با 40 شهر مختلف دنیا از ابعاد مختلف و تمامی حوزه‌های هنر از جمله شعر، موسیقی، معماری، انواع نقش‎پردازی و داستان سرایی معرفت اندیش ایرانی و اسلامی‌پرداخته و نیاز بشر به خلق زیبایی را با تصاویر بدیع به نمایش می‌گذارد. مستند«خشت بهشت» به تهیه‌کنندگی رامین حیدری فاروقی در گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما تولید شده و رویا نونهالی، محسن حسینی و پروفسور شریف حسین قاسمی از راویان آن هستتند. این مستند با مدیریت دوبلاژ توحید یعقوب زاده و دوبلورهایی از جمله؛ آزاد ابراهیمی، ابراهیم بریاجی، نسرین حاتمی، به زبان کردی، ششم خرداد ساعت 18:45 به مدت 41 دقیقه  از   آنتن کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود.

امتیاز شما