امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

طنین نوای وحدت و همدلی در بلندای کردستان

مشاهده ۵۶۸
۱۴۰۰/۰۷/۱۲- ۱۴:۰۳

شبکه استانی کردستان به مناسبت فرا رسیدن ربیع الاول و هفته وحدت حدود 3000 دقیقه برنامه زنده و تولیدی برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جعفر عبدالملکی، مدیر کل شبکه استانی کردستان در جلسه تشریح برنامه‌های این رسانه به مناسبت هفته وحدت گفت: تلاش صدا و سیما بر آن است که وحدت را نه فقط در بعد مذهبی بلکه در همه ابعاد در جامعه تقویت کند لذا رسانه ملی خود را به عنوان پیوند دهنده این اتفاق مهم در جامعه می داند. عبدالمکی همچنین اظهار داشت: استان کردستان با توجه به بافت جمعیتی و مذهبی آن می­ تواند الگوی موفقی در نمود وحدت اهل سنت و اهل تشیع باشد و بر این مبنا شبکه استانی کردستان نیز در جلسات و برنامه ریزی‌های پیش بینی شده، برنامه‌های متنوعی را برای هفته وحدت تدارک دیده است. در برنامه‌های تلویزیونی 1450 دقیقه و در برنامه‌های رادیویی نیز 1500 دقیقه برنامه به صورت زنده و تولیدی پیش بینی شده است.

به همین مناسبت ویژه برنامه «نوای رحمت» از سیمای کردستان در هفت برنامه 60 دقیقه ای به صورت زنده هر شب رأس ساعت 22:00 پخش می‌شود. سیمای کردستان همچنین برنامه‌های روتین خود از جمله برنامه صبحگاهی «روژمان» را با دعوت از کارشناسان مذهبی و بیان مسائل مربوط به هفته وحدت و تهیه گزارش های موضوعی روی آنتن می‌برد. در برنامه خانواده نیز با عنوان «ژین و ئه وین» در هفت برنامه 60 دقیقه ای در طول هفته وحدت از خانواده‌هایی که یکی از همسران (اهل سنت یا اهل تشیع) باشد و سال هاست ازدواج موفقی داشته اند و به نوعی منادی وحدت بوده اند، دعوت می‌شود. این برنامه نیز به صورت زنده هر روز ساعت 11 صبح از سیمای کردستان پخش می‌شود. در برنامه «دیاری» به تهیه کنندگی کیانوش مشیر وزیری هم یک ویژه برنامه به مناسبت ماه ربیع الاول و هفته وحدت به صورت  مشترک و ارتباط با چهار استان کردنشین در منطقه غرب کشور پخش می ­شود. در سایر برنامه‌های تولیدی مرکز نیز همچون برنامه کودک با عنوان «په لکه زیرینه»، نوجوان با عنوان «تازه لاوان» و برنامه روستا با عنوان «ریگا» بخش هایی از در قالب گزارش و پلاتو به موضوع هفته وحدت اختصاص داده می‌شود.

صدای استانی کردستان نیز برنامه‌های متنوعی را برای هفته وحدت تدارک دیده است که از آن جمله می توان به برنامه صبحگاهی «روژباش» در هفت برنامه از ساعت 7 تا 8 صبح، برنامه خانواده با عنوان «ئاسوی ژیان» در هفت برنامه از ساعت 9 به مدت 55 دقیقه،  برنامه جوان با عنوان «کولان به کولان لاویه تی» در هفت برنامه 45 دقیقه ای، برنامه عصرگاهی با عنوان «ریگای یه کیه تی» در هفت برنامه 60 دقیقه ای از ساعت 17 اشاره کرد. همچنین یک ویژه برنامه با عنوان «آهنگ هاودلی» به مدت زمان 75 دقیقه به صورت زنده در روز اول ماه ربیع الاول تهیه و پخش می‌شود.

در مجموع در اکثر برنامه‌های رادیویی کردستان به تناسب هر برنامه مداحی و دف نوازی، بحث کارشناسی، گزارش از آیین‌های مختلف شهر و روستا، ارتباط با مراکز و شبکه‌های سراسری، گفت و گو با مولودی خوانان و سایر آیتم های مرتبط با هفته وحدت گنجانده شده است.

تصاویر

امتیاز شما