امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

با کتاب «صبحانه در تیفانی» در رادیو صبا آشنا شوید

مشاهده ۱۷۹
۱۴۰۰/۰۸/۰۵- ۱۱:۰۲

برنامه «صد و یک راه برای کتاب نخواندن» با هدف گسترش فرهنگ مطالعه، در هر برنامه یک کتاب را به روش های متنوعی به مخاطبان معرفی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «صد و یک راه برای کتاب نخواندن» روز پنجشنبه 6 آبان، کتاب «صبحانه در تیفانی» اثر ترومن کاپوتی را معرفی می‌کند.
کتاب «صبحانه در تیفانی» breakfast at tiffany's نوشته ترومن کاپوتی، نویسنده آمریکایی است که اولین بار در سال ۱۹۵۸ منتشر شد. داستان این کتاب از زبان مرد جوانی است که ماجراهایی را درباره دختر همسایه پایینی اش، یعنی‌ هالی روایت می‌ کند. از زمانی که راوی داستان به‌ طور تصادفی با هالی ملاقات می‌ کند، آشنایی مخاطب هم به شکل تدریجی با شخصیت هالی شروع می‌ شود. بعد از آشنایی راوی با هالی، سروکله مرد میانسالی پیدا می‌ شود که ادعا می‌کند شوهر هالی بوده است و داستان از این لحظه برای مخاطب جذاب تر می‌ شود.
کتاب «صبحانه در تیفانی» داستانی اغواکننده و وسوسه‌ انگیز دارد و موفقیت آن به قدری بوده که در هالیوود فیلمی معروف از همین کتاب هم ساخته شده است.
این فیلم دربارهٔ هالی گولایتلی با بازی «آدری هیپبورن»، دختر جوانی است که به‌ تنهایی زندگی می‌کند. ‌هالی دختری ساده، زیبا و عصیانگری است که در ۱۵ سالگی ازدواج می‌ کند، ولی پس از مدت کوتاهی به قصد بازی در فیلم، همسرش را ترک کرده و به‌ هالیوود می‌ رود، اما در آن‌ جا هم ماندگار نمی‌ شود و راهی نیویورک می‌ شود. آشنایی‌ِ هالی با نویسنده جوانی به نام پل وارجک باعث دگرگونی زندگی هر دوی آن‌ها می‌ شود.
در این برنامه با نقد و بررسی کتاب «صبحانه در تیفانی» و در کنار آن پخش سکانس های از فیلم، مخاطب به خواندن کتاب ترغیب می‌ شود.
برنامه «صد و یک راه برای کتاب نخواندن» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 11، به تهیه کنندگی مژگان فرزین، گویندگی آرمان غفاریان و گزارشگری شیما شیرازی روی آنتن رادیو صبا می رود.

امتیاز شما