امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مارال دوستی با مهر مطرح کرد؛
مارال دوستی با مهر مطرح کرد؛

«پرانتز باز» با مخاطبان فیلم و تئاتر می‌بیند

مشاهده ۲۸۱
۱۴۰۰/۰۸/۱۵- ۱۳:۰۱
تعداد بازدید:281

تهیه‌کننده «پرانتز باز» درباره فعالیت‌های این برنامه رادیویی بیان کرد که عوامل این برنامه با همراهی مخاطبان به دیدن فیلم و تئاتر می‌روند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،مارال دوستی تهیه‌کننده و سردبیر برنامه «پرانتز باز» که از رادیو نمایش پخش می‌شود درباره شروع تعامل بیشتر با مخاطبان در قالب گعده‌های هنری به خبرنگار مهر بیان کرد: «پرانتز باز» با نوعی محبوبیت از گذشته به حال آمد این برنامه ۶ سال نبود و حالا با همان اسم بازگشتیم تا از این برند به نفع سینما و هنر و فرهنگ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر هدف ما در این برنامه این است که مخاطب احساس امنیت کند هم به دانشی که ارائه می‌کنیم هم به سینما و مکان‌های فرهنگی که این روزها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

تهیه کنده «پرانتز باز» با اشاره به تماشای تئاتر و رفتن به سینما در قالب برنامه اظهار کرد: ما در این برنامه قصد داریم واقعاً فرهنگسازی کنیم و دیدیم اگر صرفاً بگوییم به سینما و مکان‌های فرهنگی بروید ممکن است شعار داده باشیم، خواستیم به این ترتیب از عوامل فیلم‌ها دعوت کنیم و با مخاطب فیلم ببینم تا اتفاقی فرهنگی را رقم زده باشیم اولین انتخاب ما هم فیلم «پوست» بود که قبل از «قهرمان» اکرانش آغاز شد و با اینکه چهره معروفی نداشت اما شروع خوبی هم داشت.

وی اضافه کرد: اسم این اتفاق را دورهمی گذاشته‌ایم و هر هفته بنا داریم به یک مکان فرهنگی و هنری برویم مثل سینما، تئاتر، گالری، موزه و… برویم. «پرانتز باز» پتانسیلی دارد و ما هم می‌خواهیم از این ظرفیت خروجی فرهنگی بگیریم نه اینکه صرفاً یک برنامه باشد بلکه می‌خواهیم جریان ساز باشیم.

دوستی با اشاره به اینکه این برنامه استودیوی ثابتی ندارد یادآور شد: «پرانتز باز» از تیرماه که ضبط آن شروع شده خارج از استودیو تولید شده است و ما طی فرایند تولید و ضبط به موزه و سینما سر بزنیم و اسم این مکان‌ها برای مخاطب تکرار شود و حتی اگر به این مکان‌ها نمی‌روند اسمشان برای مخاطب آشنا باشد. مردم الان به مهمانی‌ها و مکان‌های عمومی و حتی استخر می‌روند اما هنوز رفتن به سینما و تئاتر برایشان عادی نشده است و ما می‌خواهیم در این باره فرهنگسازی کنیم.

وی درباره رعایت پروتکل‌ها نیز گفت: ما برنامه را به مخاطبان اعلام می‌کنیم و مثلاً برای فیلم پوست و اینکه در کدام سالن خواهیم دید اطلاع رسانی شد و بعد خود من تهویه سالن سینما و باقی موارد را چک کردم و حتی به مخاطبانی که وارد سالن شدند الکل زدیم تا با اطمینان خاطر فیلم ببینند.

سردبیر «پرانتز باز» با اشاره به ویژگی‌های این برنامه عنوان کرد: خدا را شکر برنامه کارشناس‌های خوبی مثل علیرضا بهرامی، نغمه دانش و فرانک آرتا دارد که مدام با ما همکاری می‌کنند و در تلاشیم که برنامه برای هر مخاطبی ارزش فزوده‌ای داشته باشد.

دوستی در پایان گفت: بخش ثابت برای نابینایان و ناشنوایان داریم که برای هر یک به صورت جدا برنامه و اتفاقاتی را توضیح می‌دهیم.

امتیاز شما