امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا زیر ذره بین رادیو ایران

مشاهده ۱۲۳
۱۴۰۰/۱۰/۰۶- ۰۹:۰۹

برنامه «ایران امروز» با حضور کارشناسان و صاحب نظران به بررسی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا هفته گذشته در تمامی رده‌های سنی برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۵ برنز بالاتر از قزاقستان میزبان و ژاپن که تنها در رده سنی بزرگسالان حضور داشت، به مقام قهرمانی دست یافت.

اتفاقی که در نگاه اول بسیار جذاب است، اما با بررسی مسابقات مشخص می‌شود کاروان پرجمعیت کاراته ایران در حالی با ۵۹ ورزشکار، ۲۵ مربی و ۶ داور در مسابقات حاضر شد که  این دوره از مسابقات با استقبال بسیار کمی از سوی کشورها مواجه شد. ازبکستان، ژاپن، چین و مالزی در رده‌های پایه در مسابقات حاضر نشدند یا با تعداد کمی ورزشکار حضور داشتند. در واقع اگر مسئولان فدراسیون هر چه زودتر از فضای این قهرمانی خارج نشوند و برنامه‌ریزی درستی برای بازی‌های آسیایی نداشته باشند، شاید در بازی‌های آسیایی‌ هانگژو ۲۰۲۲ با واقعیت تلخی روبه‌رو شوند.

در همین خصوص برنامه «ایران امروز» با حضور حمیدرضا حصارکی، کارشناس ورزش های رزمی، شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته ایران، حبیب الله ناظریان، رئیس اسبق فدراسیون کاراته و فرید خطیری، کارشناس ورزش های رزمی، مسابقات اخیر  کاراته قهرمانی آسیا را بررسی می‌کند.

گفتنی است برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی جواد فیاضی و اجرای محمد حسین معتمدهاشمی، ساعت 12:40 از از گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما