امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل تولید برگزار می‌کند؛
اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل تولید برگزار می‌کند؛

برگزاری آزمون مجوز فعالیت در 22 حرفه عوامل تولیدی

مشاهده ۳۵۲۶
۱۴۰۰/۱۱/۲۷- ۰۸:۴۲
تعداد بازدید:3526

مشاغل تولیدی درون و برون سازمانی رسانه ملی تا پایان روز سه شنبه 3 اسفند 1400 فرصت دارند در سایت چهره به نشانی chehre.irib.ir ثبت نام و روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفند براساس جدول زمان و مکان اعلامی در این سایت، در اولین آزمون مجوز فعالیت به طور همزمان در سراسر کشور شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن علمداری، مدیر کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل تولید درباره این آزمون گفت: آزمون سراسری مجوز فعالیت برای نخستین بار در تاریخ رسانه ملی با راهبری مرکز طرح، برنامه و بودجه و اجرای اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل تولید در 22 عنوان حرفه: صدابرداری، کارگردانی پویانمایی، تدوین، تصویربرداری، تهیه کنندگی تلویزیونی، تهیه کنندگی رادیویی، خبرنگاری، دبیری خبر، عکاسی، عوامل پخش، ارزیابی، کارگردانی تلویزیونی، گرافیک، طراحی دکور، طراحی صحنه، گریم، گزارشگری، متصدی صحنه ، منشی صحنه، هماهنگی، نورپردازی و نویسندگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی مشروط بر به اینکه ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری آزمون‌های فراگیر را صادر کند، این آزمون را روزهای دوازدهم  و سیزدهم اسفند1400  ازساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر در تمامی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشوردارای مراکز صداوسیما به صورت الکترونیکی تستی متمرکز برگزار می‌کند.

وی افزود: آدرس سایت چهره برای ثبت نام در این آزمون دو روزه و برای کسب اطلاعات تکمیلی برای شرکت در این آزمون به نشانی chehre.irib.ir است. تاکنون در سامانه چهره 27 هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این میان 12 هزار نفر درخواست صدور مجوز  فعالیت داشته اند.

مدیر کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل تولید افزود: نتایج آزمون نیز حداکثر یک هفته بعد از برگزاری در سایت چهره اطلاع رسانی می‌شود و به مناسبت مبعث رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) رسانه ملی به تمامی‌کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند هدایایی اهدا می‌کند.

وی تصریح کرد: کسانی که از اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل تولید سازمان موفق به دریافت مجوز فعالیت عوامل تولید شوند خدمات بیشتری به آنها داده می‌شود، از جمله اینکه بعد قبولی در آزمون و گرفتن مجوز حداکثر تا 25 درصد بنا به شرایط، دریافتی این همکاران، علاوه بر افزایش سنواتی متداول، در سال 1401 در سامانه همکار افزایش می یابد.

علمداری تأکید کرد: آزمون اسفندماه اولین گام از مراحل اجرایی شدن نظام صلاحیت حرفه­ ای اصحاب رسانه است. در خصوص حرفه‌های بازیگری، دوبلوری ، اجرا و گویندگی که  به آزمون‌های‌های عملی نیاز دارند و شایستگی‌هایشان صرفا با آزمون کتبی بدست
نمی آید، قرار است تمهیدات لازم صورت گیرد و سپس آزمون این حرفه‌ها برگزار شود که متعاقباً درسایت چهره chehre.irib.ir اطلاع رسانی می‌شود. این آزمون در مراحل بعدی در قالب اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه­ای، در سال 1401، به صورت دو مرحله ای (نظری، مهارتی و عملکردی) برگزار خواهد شد. سازمان صدا و سیما درصدد است درچهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی ایران، مرجع صدور گواهینامه صلاحیت حرفه­ای در قلمرو اصحاب رسانه برای تمامی دست اندرکاران فعالیتهای رسانه ­ای کشور (اعم از همکاران سازمانی یا فعالان برون سازمانی) باشد.

گفتنی است: رسانه ملی برای اینکه با سهولت بیشتری بتواند به افراد و حرفه‌های تولیدی که با این سازمان همکاری می‌کنند دسترسی داشته باشد سامانه چهره را راه اندازی کرده است. در این سامانه هر فردی می تواند رزومه خود و اینکه چه فعالیت هایی در حوزه تولید برنامه رادیویی و تلویزیونی داشته است را بارگذاری کند. سامانه چهره سه سال است که کار خود را با ثبت اطلاعات کارشناسان و گویندگان رسانه ملی آغاز کرده و در سال های اخیر نیز توسعه پیدا کرده است. همه عوامل تولید که درقالب برآورد و قراردادهایی با رسانه ملی همکاری داشته اند عملکرد خود را در این سامانه پرسنلی ثبت می‌کنند و پس از ثبت در این سامانه می توانند صدور مجوز فعالیت و گواهینامه صلاحیت حرفه ای را درخواست کنند.

تصاویر

امتیاز شما