امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن نوروز در شبکه شما با برنامه های متنوع

مشاهده ۹۰
۱۴۰۰/۱۲/۲۴- ۱۲:۴۰

شبکه تلویزیونی شما در نوروز باستانی 1401 برنامه‌های مختلفی در قالب مسابقه، جُنگ و مستند پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه شما برای ساعات تحویل سال، یک برنامه زنده که در هر استان با آیتم ‏های خاص آن منطقه تولید می‌شود را روی آنتن می‌برد. این ویژه برنامه‏ ها از پنجشنبه 27 اسفند 1400 همزمان با ولادت حضرت قائم (عج) شروع و شنبه 13 فروردین 1401 به پایان می رسد.
تولید ویژه برنامه زنده در استودیو با اجرای مجریان ملی یا برگزیده استان‏ ها با دکوری نوروزی، پخش آیتم‏ های مختلف استانی از پیش تعریف شده مثل معرفی استان، یاد شهدای شاخص استان، کلیپ موسیقی‏ های محلی، آیتم تبریک سال نو توسط مردم هر استان، گزارش از مشاغل نوروزی، بیمارستان‏ ها، شعر خوانی شاعران بومی و تکریم سالمندان و آیتم‏ های ملی مانند سرودهای ملی با زمان‏بندی مشخص طبق کنداکتور مشترک و همچنین ارتباط زنده تصویری با حرم مطهر امام رضا (ع)، کربلای معلا، حرم حضرت معصومه(س)، شاهچراغ(ع) در برنامه اصلی و انعکاس حال و هوای مردم در این ایام، جزو برنامه‌های شاخص هستند.
بر این اساس ویژه برنامه کودک «آبنبات چوبی» هر روز ساعت 9 با همکاری مرکز خراسان رضوی پخش می‌شود و ساعت 10 نیز جُنگ نوروزی «بهار جان‌ها» از مرکز اصفهان (شهرهای نجف‌آباد و خوانسار) روی آنتن شما می‌رود.
در ادامه و از ساعت 11:30 هر روز، مراکز کرمانشاه، ایلام، آبادان و کرمان، ویژه برنامه‌ای را با محور راهیان نور نوروزی برای پخش از این شبکه تدارک دیده‌اند که شامل گزارش، گفت‌وگو و تصاویری منحصر به فرد و کمتر دیده شده از المان‌های مربوط به راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور است.
شبکه شما برای نوروز 1401، جشنواره فیلم‌های سینمایی را هم در نظر گرفته که زمان پخش آنها هر روز ساعت 13:30 است.
این شبکه برای نوروز جشنواره فیلم‌های مستند برگزیده استان‌ها را هم در نظر گرفته که زمان پخش آن هر روز ساعت 15 است. برنامه دیگری با عنوان «شادیانه» هم به سفارش شبکه شما و در قالب طنز در سیمای مراکز تولید شده که هر روز ساعت 17 روی آنتن می‌رود. یکی از برنامه‌های جذاب نوروزی شبکه «شما» مسابقه «چویل» نام دارد که در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تولید شده و قرار است هر روز ساعت 17:45 پخش شود.
همچنین از ساعت 19 هم مستندهای تولیدی این شبکه از جمله «کاروانسراهای ایران»، «ریگ یلان»، «زرافشون» و جغرافیای کمتر دیده شده روی آنتن می رود.
مخاطبان می‌توانند در نوروز 1401 هر شب ساعت 20، پای مجموعه نمایشی طنز «تعطیلات طلایی» بنشینند که در مرکز اصفهان تولید شده است. جُنگ موسیقایی «هفت ترانه» هم هر شب ساعت 21 به صورت زنده پخش می‌شود.

امتیاز شما