امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نصب و راه اندازی 4 دستگاه فرستنده پرقدرت اف ام ایستگاه لاشکار

مشاهده ۲۴۷
۱۴۰۱/۰۱/۱۶- ۱۲:۳۱

همزمان با ایام نوروز با نصب و راه اندازی 4 دستگاه فرستنده پرقدرت اف ام در ایستگاه لاشکار، به همت اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام، دریافت چهار شبکه رادیویی اف ام در کرمان امکان پذیر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با وجود ظرفیت وسیع پوشش ایستگاه پرقدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام لاشکار (کرمان)، تاکنون پوشش دو شبکه رادیویی جوان و قرآن توسط فرستنده‌های پرقدرت منصوبه در این ایستگاه تامین شده بود که بر اساس دستور معاون توسعه و فناوری رسانه مبنی بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های ایستگاه‌ها، در خصوص لاشکار نیز تأمین تجهیزات مورد نیاز در سال گذشته در دستور کار اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام قرار گرفت.
گفتنی است در سال 1400 پس از ساخت و تحویل تجهیزات به همت تولیدکنندگان داخلی، پروژه نصب و راه اندازی تجهیزات آغاز شد.

به منظور اجرای این پروژه در ایستگاه لاشکار تنها سه سیستم آنتن FM1 و FM2 و FM رزرو اجرا شده بود که یکی از این سیستم ها با دو فرستنده ساخت جهاد خواجه نصیر، روی شبکه‌های جوان و قرآن زیر بار بود. چهار دستگاه فرستنده اف ام هواخنک و پنج دستگاه فرستنده اف ام آب خنک شرکت فراافرند به همراه یک یولینک شش پورتی و هشت دستگاه کمباینر پرقدرت اف ام تخصیص یافته است.

با اتمام و بهره برداری دو فرستنده از مجموعه فرستنده‌های (فرهنگ و پیام) امکان دریافت چهار شبکه رادیویی اف ام مصادف با ایام نوروز در مناطق زیر پوشش مخصوصا در جاده‌های کشور فراهم شد.

لازم به ذکر است شش دستگاه فرستنده دیگر نیز در حال نصب است که در فاز بعدی به بهره برداری می رسند.

ایستگاه پرقدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام لاشکار (کرمان) پوشش دهنده مناطقی چون سیرجان، بخش پاریز، زیدآباد، فردوس و همچنین دارای پوشش جاده ای وسیع در مسیر تهران- بندرعباس است.

امتیاز شما