امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش مراسم شب های قدر در شبکه استانی سهند

مشاهده ۱۰۵
۱۴۰۱/۰۱/۳۱- ۱۱:۳۶

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در شب های قدر امسال هم با ویژه برنامه‌های متنوعی مخاطبان خود را همراهی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای استانی سهند با ویژه برنامه «قدر گئجه سی» مراسم زنده احیاء شب های پرفیض قدر را از مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تبریز پوشش تصویری می دهد. پخش دعای جوشن کبیر و مناجات، سخنرانی، مداحی و... از جمله آیتم هایی است که از قاب شبکه سهند پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی صیامی، کارگردانی دلکاری و عبدی در شب های قدر بعد از بخش خبری ساعت 23 روی آنتن می رود.

علاوه بر این، مراسم احیاء و عزاداری مردم مومن و خداجوی کلانشهر تبریز در مسجد جامع و همچنین مسجد دانشگاه تبریز به صورت زنده تقدیم مخاطبان این شبکه می‌شود. در این ارتباط ها که به صورت دیتا ویدئو و اَوی وَست خواهد بود، برقی و بشیری تهیه کننده و جدی و موحدی کارگردان است.

گفتنی است در این شب های پر فیض، عزاداری‌های روزه داران شهرستان‌ها هم به تهیه کنندگی و کارگردانی ستارپور و تصویربرداری حسین زارع به صورت زنده از قاب تلویزیون شبکه سهند روی آنتن می رود.  

رادیو آذربایجان شرقی هم با برنامه زنده «قدر گئجه سی» از ساعت 24 تا 3 بامداد در 180 دقیقه به تهیه کنندگی زین العابدین گوزلی، نوید پورنجف و ناصر ژرفی، گویندگی یوسف منیری فر و سیدداوود قریشی و گزارشگری رضوان قنادی در خدمت شنوندگان خداجو و مؤمن رادیو است.

همچنین مراسم احیاء شب های نوزدهم، بیست و یکم، و بیست و سوم ماه مبارک در مصلی اعظم امام خمینی (ره) و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود. رادیو آذربایجان شرقی با پوشش همه برنامه‌های این شب های پرفیض اعم از تلاوت قرآن، دعای جوشن کبیر و قرآن به سرگرفتن، شنوندگان خداجو و روزه داران حاضر در خانه را همراهی می‌کند.

گفتنی است ویژه برنامه رادیویی «قانلی محراب» در شب شهادت امیرالمومنین علی (ع) به تهیه کنندگی مریم قلیزاده و گویندگی سعید جلوه گری از ساعت 10 تا 12 روی آنتن می رود.

رادیو برون مرزی این مرکز هم با پخش زنده برنامه «افطارلیق» در آستانه اذان مغرب به افق باکو به تهیه کنندگی حسن صادقی و محمدرضا رحیمی، گویندگی جعفر رضایی اصل و همچنین ویژه برنامه زنده «اوباشدانلیق» به تهیه کنندگی حسن صادقی  و محمد رضا رحیمی، نویسندگی و گویندگی ابوالفضل علایی با آیتم هایی مانند پخش اذان صبح به افق باکو، تلاوت قرآن، ادعیه، مناجات، بحث های کارشناسی، بخش احکام و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان حوزه و ... مخاطبان آذری زبان خود را در منطقه باکو، قفقاز و جمهوری آذربایجان همراهی می‌کند. برنامه «اوباشدانلیق» از ساعت 3:30 بامداد به مدت 270 دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

معاونت اطلاعات و اخبار هم در شب های پربرکت قدر با پخش اطلاعیه‌ها و پیش گزارش ها درمورد شرایط برگزاری شب های احیاء در مصلی حضرت امام، پوشش خبری برگزاری مراسم در مصلی و مساجد تبریز، همچنین پوشش خبری رادیویی و تلویزیونی مراسم های شهرستان‌ها و روستاهای استان و انتشار آنها در صفحات شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، مخاطبان خود را به بهترین نحو همراهی می‌کند.  

تهیه و پخش موشن گرافی با موضوع شب های قدر، عکس نوشت از فرمایشات وخطبه‌های نهج البلاغه امام علی (ع)، پخش کلیپ ها و مداحی‌های مرتبط با ایام ضربت خوردن اولین امام شیعیان جهان و همچنین اطلاع رسانی درخصوص اذکار و ادعیه خاص شب های پرفیض قدر از جمله پیش بینی‌های این شب های معاونت فضای مجازی این مرکز شمرده می‌شود. 

امتیاز شما