امروز دوشنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران در رادیو ایران

مشاهده ۷۷
۱۴۰۱/۰۴/۰۸- ۱۱:۴۳

رادیو ایران جمعه دهم تیر همزمان با سالروز آزادسازی شهر مهران در پی عملیات کربلای 1 ویژه برنامه «مهران» راتقدیم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  شهر مهران در نزدیکترین نقطه به صفر مرزی (۵ کیلومتری مرز)، در منطقه‌ای پست قرار دارد و از بلندی‌های مرزی به طور مستقیم دیده می‌شود.

 همین موقعیت مکانی ویژه باعث شد در 8 سال دفاع مقدس، دیکتاتورهای توسعه‌طلب حاکم برعراق، این شهر مرزی را مورد تاخت ‌وتاز قرار دهند؛ به طوری که در دوران جنگ تحمیلی این شهر ۴ بار اشغال و سپس آزاد شد.

 در واقع شهر مهران سه بار به دست ارتش بعثی افتاد و یک‌بار درهمکاری گروهک تروریستی منافقین با این ارتش، اشغال و هر بار با تلاش و همت رزمندگان ایران آزاد شد.

شیرین بغدادی تهیه کننده ویژه برنامه «مهران» بیان کرد: این برنامه به مناسبت سالروز عملیات کربلای ی1 و آزادسازی مهران، با حضور امیرسرتیپ دوم خلبان ناصرژیان از فرماندهان پایگاه هوانیروز غرب کشور در عملیات کربلای 1، امیر سرتیپ بسطامی از حاضران در این عملیات  که در خصوص این عملیات کتابی هم تألیف کرده اند و دکتر علی آردم کارشناس علوم سیاسی پیرامون این عملیات و گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «مهران» به تهیه کنندگی شیرین بغدادی و با اجرای سودابه آقاجانیان جمعه دهم تیربعد از خبر ساعت 19:00 ازرادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما