امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
امضای تفاهم نامه صداوسیما و منطقه آزاد قشم
امضای تفاهم نامه صداوسیما و منطقه آزاد قشم

تفاهم نامه همکاری مشترک صداوسیمای خلیج فارس و منطقه آزاد قشم

مشاهده ۱۴۵
۱۴۰۱/۰۷/۳۰- ۰۹:۳۰
تعداد بازدید:145

صداوسیمای مرکز خلیج فارس و منطقه آزاد قشم تفاهم نامه یکساله همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخشی از تفاهم نامه آمده است: رسانه ملی به عنوان فراگیرترین رسانه دیداری و شنیداری کشور نقش موثر و پررنگی در شکوفایی و توسعه متوازن ایفا می‌کند.
موضوعات این تفاهم نامه شامل؛ همکاری‌های فنی، تجهیزاتی و رسانه‌ای با هدف معرفی فرهنگ و ظرفیت‌های متعدد جزیره قشم و منطقه آزاد با رویکرد تبیین خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در منطقه آزاد قشم است.
تقویت سرمایه اجتماعی و فرهنگی جزیره قشم در حوز‌های مشارکت پذیری، وحدت، انسجام ملی و اعتماد اجتماعی با استفاده از کارکرد‌های رسانه از تعهدات دیگر صداوسیما در این تفاهم نامه ذکر شده است.
بازنمایی انعکاس رسانه‌ای عناصر فرهنگی، هنری، آیین‌ها، سنت ها، رسوم، موسیقی، هنر‌های دستی و تولیدات بومی از تعهدات صداوسیما در این تفاهم نامه بیان شده است.
در بند‌هایی دیگر از این تفاهم نامه آمده است: صداوسیما ظرفیت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در منطقه آزاد قشم با هدف کمک به رونق اقتصادی، صادرات غیرنفتی، رونق کسب و کار‌های مبتنی بر اقتصاد دریا محور، جذب سرمایه گذار و گسترش صنعت گردشگری را پوشش رسانه‌ای دهد.
تامین منابع و ظرفیت‌های مالی و زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای اهداف مورد تفاهم شامل، فراهم کردن استدیو منطقه آزاد، تجهیزات و امکانات فنی و ارتباطی برای تولید و پوشش رسانه‌ای برنامه‌ها از تعهدات منطقه آزاد قشم است.
در بند دیگری از این تفاهم نامه آمده است، منطقه آزاد قشم برای تسهیل فرآیند رسانه باید تامین امکانات اقامتی، حمل و نقل مورد نیاز برای کارشناسان و عوامل اعزامی‌به قشم، اخذ مجوز و هماهنگی با نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه آزاد، شهرها، روستا‌های قشم را فراهم کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در مراسم امضای تفاهم نامه، گفت: طرح تحول در صداو سیما بر سه اصل، هویت محور، عدالت گستر و شتاب توسعه گستر بناشده است.
مهران جلائی افزود: مبنای توسعه در هر زمینه‌ای توسعه فرهنگی است که ضروریست زمینه توسعه‌ی رسانه‌ای آن را نیز فراهم کرد.
وی گفت: در اوج تحریم‌ها مرکز خلیج فارس با تولید گزارش‌های امید بخش نقش مهمی در آرام کردن فضای جامعه ایفا کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: امیدآفرینی، انسجام ملی، مقابله با تهاجم رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی از وظایف مهم رسانه ملی است.
افشار فتح الهی افزود: صداوسیما در برنامه‌های خود باید بتواند ظرفیت‌های عظیم کشور را هرچه پر رنگ‌تر پوشش دهد.
وی با اشاره به اینکه مرکز خلیج فارس می‌تواند ظرفیت‌های جزیره قشم را به مردم معرفی کند، گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های قشم را بصورت کامل فعال کنیم مشکل بیکاری تا حد زیادی برطرف می‌شود.
فتح الهی افزود: ظرفیت‌های اقتصادی جزیره قشم برای توسعه ملی و بین المللی نیازمند پشتیبانی رسانه‌ای است که بتوانیم به مردم و جهانیان نشان بدهیم.
پس از این مراسم مدیرعامل منطقه آزاد قشم از بخش‌های مختلف صداوسیمای مرکز خلیج فارس بازدید کرد.

 

امتیاز شما