امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو ایران از اهمیت بازی در کودکان می‌گوید

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۱/۰۹/۲۸- ۱۱:۱۳

برنامه «خانه و خانواده» سه شنبه ۲۹ آذر، با حضور ملیکا بهروش روانشناس و مشاور خانواده، از اهمیت بازی در کودکان (سن 3 تا 6 سالگی) می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بازی کردن بیش از هر هدف جدی یا کاربردی، فعالیتی برای تفریح و سرگرمی‌ کودکان است. بازی کردن اغلب با رفتارهای مثبت همراه است که باعث تقویت بقا و کیفیت زندگی می‌شود و مهمتر از آن، بازی کردن ارتباطات اجتماعی و حس تعلق را در کودکان ایجاد می‌کند. امروزه بازی برای رشد کودک آنقدر مهم است که به عنوان حق هر کودک شناخته شده است. بازی زمینه ی پیشرفت و  آماده سازی کودک را از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی برای تجربیات و چالش های زندگی فراهم می‌کند.

بازی در سال های اولیه زندگی نقش پر رنگ تری دارد.کودکان در سن ۳ تا 6 تقریباً می توانند به خوبی منظور خود را بیان کنند و بیشتر کلمات پرکاربرد را درست تلفظ کنند و همچنین در مقابل، حرف های ما را بهتر درک می‌کنند. اما انتخاب بازی که  باعث افزایش خلاقیت و همچنین رشد ذهنی بهتر او نیز شود نیاز به مطالعه و اگاهی دارد.

از همین رو برنامه «خانه و خانواده» سه شنبه ۲۹ آذر در ادامه گفتگوهای هفته‌های گذشته (که بازی‌های مناسب در ۱۸ ماه اول و ۱۸ ماه دوم کودک را بررسی شد)، به  بررسی بازی‌های مناسب سن سه تا شش سالگی می‌پردازد.

«خانه و خانواده» این هفته به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما