امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری اولین یادواره خبرنگار شهید غلامرضا رهبر

مشاهده ۸۷۲
۱۴۰۱/۱۰/۲۲- ۱۷:۴۳

نخستین یادواره خبرنگار شهید غلامرضا رهبر و گرامیداشت شهدای رسانه استان خوزستان با پیام رییس رسانه ملی، با حضور همسر و همرزمان شهید، خانواده شهدا، شیوخ عرب منطقه، خبرنگاران و هنرمندان و اقشار مختلف مردم و مسوولین محلی و استانی، توسط صداوسیمای مرکز آبادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر پیمان جبلی دراین پیام ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه گفت: «شهادت، لطفی است که خداوند تنها نصیب خاصان خود می‌کند و خوشا به حال شهید غلامرضا رهبر و شهیدان خبرنگار استان غیور خوزستان که از جمله خاصان درگاه الهی شدند و عند ربهم یرزقونند. شهید غلامرضا رهبر که در سی و ششمین سالگرد آسمانی شدن‌اش قرار داریم، الگوی قابل توجهی برای همه ما همکاران رسانه‌ای اش است که همواره، تمام اقداماتش در حوزه دفاع مقدس، بدیع و تاثیرگذار بود. او در طول حیات به ظاهر کوتاهش که به سی سال نرسید چنان بصیرانه، در عرصه خبر و رسانه گام  بر می داشت که پویایی اش ،تحسین همرزمان و همکارانش را در پی داشت. ایده‌ها و پرداخت‌های حرفه‌ای او در تهیه خبر و گزارش را باید آموخت و آموزش داد. نام و یاد او را که چون چراغی روشن و مشعلی فروزان، راهگشای آینده رسانه است گرامی می‌داریم.»

رییس رسانه ملی در بخش دیگری از این پیام، افزود: « همین طور باید سر بر آستان شهدای رسانه استان سربلند خوزستان بسائیم که در کوران انقلاب و دوران جنگ تحمیلی، رزمندگانی بودند که تنها سلاح شان، دوربین، ضبط، میکروفون، قلم و کاغذ بود و از این ترسناک‌تر برای دشمن نبود که همین رزمندگان رسانه، حماسه جوانان ایران را برای آیندگان ثبت و ضبط کنند. بی‌اغراق اگر ثبت کنندگان و مخابره کنندگان اخبار حماسه‌سازان دفاع مقدس نبودند، آنچه ما از رشادت های شهیدان می دانیم را نمی دانستیم و خاطرات جبهه‌ها در همان پشت خط می‌ماند. از خداوند، توفیق پیمودن راه شهیدان را خواهانم.»

دراین رویداد فریبا انصاری و فضل الله صابری همسر و همرزم شهید غلامرضا رهبرنیز خاطراتی ازاین شهید و مقاومت رادیو آبادان در دوران دفاع مقدس بیان کردند.

در این آیین ضمن قدردانی از همسر شهید غلامرضا رهبر، از خانواده‌های شهید مدافع حرم محمدرضا عسکری فرد، جهادگر فقید احمد یلالی، نویسنده کتب دفاع مقدس، رضیه غبیشی قدردانی و نشان افتخار شهید رهبر به علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور خبرنگاران خبرگزاری صدا وسیما که توسط پارلمان انگلیس و وزارت خزانه داری آمریکا مورد تحریم واقع شدند، اهدا شد.

همچنین در این یادواره از فیلم های تلویزیونی« خودکار عطری» و « اوپاتان»، مستندهی تلویزیونی «مالیه» و «فیدوس»، نماهنگ« سردار خونین بال»، 5 مستند«مرد میهن» فضای مجازی، 13 قسمت نمایش و 2 قسمت مستند رادیویی به عنوان تولیدات فاخر صداوسیمای مرکز آبادان در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

گفتنی است در حاشیه این یادواره، نمایشگاه گروهی آثار نقاشان سراسر کشور از چهره شهدای رسانه نیز برگزارشد.

امتیاز شما