امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

حضور قائم مقام معاونت امور استان‌ها، در مراسم سالگرد تأسیس" رادیوکاشان"

مشاهده ۳۸۶
۱۴۰۱/۱۲/۰۷- ۱۸:۵۱

مسلم رحیمی، نقش رادیو شهری کاشان را در انعکاس شور مذهبی و نشاط اجتماعی مردم کاشان، نقشی بی بدیل دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسلم رحیمی قائم مقام معاونت امور استان‌ها، روز جمعه 5 اسفندماه ، در سفر به استان اصفهان، در مراسم سالروز تأسیس رادیو شهری کاشان حضور یافت. در این سفر که وی را یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان همراهی می‌کرد، ابتدا رحیمی از ساختمان رادیو شهری و دفتر خبری شهرستان بازدید نمود و با همکاران شاغل در آنجا به گفتگوی صمیمانه پرداخت.

رحیمی، رادیو را رسانه گرم دانست و گفت از ویژگی‌های رادیو، حضور آن در نقاط دور دست شهرها و روستاها و مکان‌هایی است که امکان حضور تلویزیون وجود ندارد. رحیمی، کارکنان شاغل در رادیو را همکاران قانعی دانست که عاشقانه در هر ساعت از شبانه روز به فعالیت می‌پردازند. وی، مردم کاشان را فعال، خون گرم و متدیّن نامید و گفت: بسیاری از مراسمی‌که سالانه در مناسبت های ملی و مذهبی در این شهرستان برگزار می‌شود در کشور کم نظیر بوده و این ناشی از شور و شوق مردم برای حضور در صحنه‌های اجتماعی است.

قائم مقام معاونت امور استان‌ها، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال در شهرستان کاشان و شهرها و روستاهای اطراف آن را بسیار باشکوه دانست و گفت: پخش تصاویر حضور مردم در این راهپیمایی از شبکه‌های سراسری و استانی با استقبال فراوانی مواجه شد. وی حضور گزارشگران و خبرنگاران رادیو کاشان در میان مردم و تهیه گزارش از اقشار مختلف جامعه را بسیار اثرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد که انعکاس حضور مردم درسایر مناسبت های پیش رو نیز با همین کیفیت ادامه یابد.

رحیمی، اعیاد شعبانیه بویژه نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) را ظرفیت بسیار بالایی برای انعکاس حضور خودجوش مردمی و بیان شور و نشاط اجتماعی در کشور دانست.

در ادامه افشارنیا، ضمن تمجید از کارکنان رادیو شهری و دفتر خبری کاشان، آنان را همکارانی با تجربه، خوش ذوق و پرتلاش نامید و گفت این عزیزان در هر لحظه از شبانه روز، آمادگی حضور در رسانه و برنامه سازی را داشته و در ایجاد امید و شور و نشاط در جامعه که مورد توقع مقام معظم رهبری می‌باشد نقش مؤثری دارند.

وی، رادیو کاشان را یک رسانه مردم پایه و مخاطب محور معرفی کرد که با پشتوانه مردم کاشان اداره شده و خوشبختانه در مسیر رشد و تعالی قرار دارد. وی گفت: فعالیت رادیو کاشان، تجلّیِ شعار هویت محوری و عدالت گستری رسانه ملی است که به خوبی توانسته است در معرفی ظرفیت های بی بدیل شهرستان کاشان و تقویت عناصر شکل دهنده هویّت ملی و غیرت دینی، نقش آفرینی کند.

افشارنیا، کاشان را شهری تاریخی با سابقه فرهنگی کهن دانست و گفت برگزاری مراسم مذهبی در این شهر، سابقه تاریخی داشته و از دیرباز هیأت های مذهبی متعددی در محلّه‌ها بصورت فعال و خودجوش می‌باشند. وی جاذبه‌های گردشگری کاشان را بسیار زیاد دانست و گفت: در برنامه‌های رادیویی و خبری بایستی این اماکن تاریخی به هموطنان عزیزمان در سایر استان‌ها معرفی شود تا در سالهای آینده شاهد حضور بیشتر هموطنانمان در این شهرستان و افزایش درآمد حاصل از گردشگری دانست.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز اصفهان، حضور گردشگران خارجی در این شهرستان را از ظرفیت های بالای کاشان دانست و گفت: امیدواریم در آینده با حضور بیشتر این گردشگران در کاشان،" صنعت توریسم" در ایران رونق بیشتری یافته و کمک مؤثری به ارزآوری بیشتر برای کشور شود. 

افشارنیا صنعت گلابگیری و تولید عرقیات و دمنوش های گیاهی در کاشان را از دیگر ظرفیت های این شهرستان دانست و گفت سالانه تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان در موسم گلابگیری در این شهرستان حضور می یابند و رسانه استانی بویژه رادیو شهری و دفترخبری کاشان بایستی در انعکاس این مراسم و ترغیب هموطنان عزیزمان در سفر به کاشان و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ غنی این منطقه تلاش نمایند.

رحیمی‌پس از حضور در مراسم سالگرد تأسیس رادیو شهری کاشان، جمعه شب به تهران بازگشت.

گفتنی است در 22 بهمن ماه سال1397 رادیو شهری کاشان تأسیس شد که مراسم چهارمین سالگرد تأسیس آن، در روز جمعه 5 اسفندماه با حضور تعداد زیادی از همشهریان کاشانی، همکاران شاغل در این رادیو و مسئولین شهرستان و استان برگزار شد.  

 

 

تصاویر

امتیاز شما