امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در مراسم تقدیر از خالقان «آتش و باد»:
رئیس رسانه ملی در مراسم تقدیر از خالقان «آتش و باد»:

توجه ارزشمند سریال به هویت‌های فراموش‌شده در تاریخ/ پای هویت‌محوری و عدالت‌گستری ایستاده‌ایم

مشاهده ۱۱۹۲
۱۴۰۲/۰۳/۲۸- ۱۷:۴۵
تعداد بازدید:1192

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه مجموعه نمایشی «آتش و باد» به هویت‌های فراموش شده در تاریخ ایران، آداب و سنن و عادات زیبای عشایر و یادآوری ارزش های بلند خرده‌فرهنگ‌های گستره جامعه ایرانی توجه داشت، گفت: عزممان در این دوره جزم است که پای عهدمان بر توجه به دو موضوع بنیادی هویت‌محوری و عدالت‌گستری بایستیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی، در آیین تجلیل از هنرمندان مجموعه نمایشی  «آتش و باد»، به دست‌اندرکاران و عوامل خلق این اثر دستمریزاد گفت.
وی با بیان اینکه ما نقش خود را در این دوره از مدیریت رسانه ملی جدی می‌بینیم و عزممان در این دوره جزم است که پای عهدمان بر توجه به دو موضوع بنیادی هویت‌محوری و عدالت‌گستری بایستیم، بیان کرد: امیدواریم همکاران و هنرمندان که پیام آفرینان اصلی آثار فاخر رسانه‌ای‌اند نیز برای آفرینش آثاری همانند آتش و باد با ما عهد و پیمان ببندند و به‌کمک آنان به سراغ آثاری برویم که هویت ارزشمند، فرهنگ فاخر ایرانی و ارزش های ایران بزرگ را ترسیم کنند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهداف برگزاری این آیین تجلیل و بیان اینکه آتش و باد جزو اولین کارهایی بوده که او از پشت صحنه‌شان بازدید کرده.  اظهار کرد: وظیفه اخلاقی بنده و همکارانم، خداقوت‌گفتن به شما بود. وی با اشاره به اینکه با همه ارزش هنری و زیبایی شناختی که این اثر داشت و سختی‌هایی که این تیم متحمل شدند، چند برداشت از این‌ کار داشتیم، عنوان کرد: نخست اینکه آتش و باد به هویت‌های فراموش‌شده در ایران، آداب و سنن و عادات زیبای عشایر و ایلات ایرانی و یادآوری ارزش های بلند خرده فرهنگ ها توجه داشت.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین به ارزش والایی که مفهوم وطن برای اقوام و ایلاتِ همواره پاسدار مرزهای ایران عزیز دارد، پرداخت و به تلاش دشمنان برای تجزیه، تفرقه‌افکنی، ایجاد اختلاف و در نهایت چپاول ثروت مردم در سال های دور اشاره و تأکید  کرد: این مجموعه نمایشی نشان دهنده این واقعیت تاریخی بود. تبدیل تاریخ به یک درام جذاب باعث شد نسل جدید دریابد وارث چه میراث تمدنی عظیمی است و بداند که این دشمنی‌ها پایان نیافته‌اند. این مجموعه توانست این سیر تاریخی را برای نسل امروز به روشنی به نمایش بگذارد.

در ادامه محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه درامی‌که با یک حماسه شکل می‌گیرد، درام جذابی است و مخاطب آن را دوست دارد، گفت: به‌ویژه اگر قهرمان این درام مظلوم باشد، دیگر از یادها نمی‌رود. در فرهنگ ما نیز در متعالی‌ترین سطح متصور، واقعه عاشورا همواره زنده است. اینکه این سریال مخصوصاً قسمت های پایانی اش یادآور و تصویر یک قهرمان مظلوم بود، به دیده‌شدن و به‌یادماندنش کمک می‌کند.

مجتبی راعی، کارگردان مجموعه نمایشی  «آتش و باد» نیز با اشاره به سختی‌های تولید اثری با این وسعت و گستردگی گفت: گروه تولید آتش و باد با پایمردی، از جانشان مایه گذاشتند و این اثر را به ثمر رساندند و به همین مناسبت، از تک‌تک همکارانم قدردانی می‌کنم.

حسن نجاریان، تهیه کننده مجموعه نمایشی «آتش و باد» هم با بیان اینکه من همانند کارمند بدون بازنشستگی صداوسیما هستم، چراکه کارهای بسیاری در تلویزیون ساخته ام، گفت: تلویزیون را دوست دارم و مایلم اتفاقات خوبی برایش بیفتد.

منصور براهیمی، نویسنده مجموعه نمایشی آتش و باد نیز با اشاره به شرایط نویسندگی برای این مجموعه و اینکه برخی نقش ها در حین کار کامل یا اصلاح و یا برخی صحنه‌های جنگی بازنویسی شده‌اند، یادآور شد: ما باید علاوه بر روند تولید به روند پخش نیز بیندیشیم.
وی افزود: پخش هم ادامه کار است. علاوه بر کمیت تماشاگر، اینکه کار چگونه دیده شده و چه تاثیری بر روی تماشاگر گذاشته نیز بسیار مهم است و باید بررسی شود.
براهیمی در پایان، از همه عوامل سریال که نگاشته‌های وی را به نتیجه رسانده‌اند، قدردانی کرد.

آلبوم تصاویر خبر را اینجا ببینید

ویدئوها

امتیاز شما