امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

"ما مردم" و بررسی وضعیت کودکان کار در آمریکا

مشاهده ۲۸۲
۱۴۰۲/۰۴/۰۷- ۱۴:۳۳

برنامه "ما مردم" شبکه پرس تی‌وی وضعیت کودکان کار در آمریکا را زیر ذره‌بین می‌برد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته "ما مردم" نگاهی دارد به استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار در ایالات متحده که نوعی برده‌داری در قرن جدید به حساب می‌آید.

 این برنامه برای تبیین و تشریح بهتر و کالبدشکافی همه جانبه این موضوع گفت‌وگو می‌کند با مارگری هیل مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران انجمن مسلمان ضدنژادپرستی و فعال حقوق بشر و نویسنده از جنوب کالیفرنیا و مالکوم کالینز نویسنده و فعال اجتماعی از پنسیلوانیا به عنوان کارشناس و صاحب‌نظر.

 ایالات متحده در کنار برده‌داری، سابقه استفاده از کودکان را به عنوان نیروی کار ارزان دارد و کودکان مهاجر غیرقانونی برای زنده ماندن در این کشور مجبور به کار می‌شوند.

 مارگری هیل در این برنامه ضمن پرداخت به عواقب بسیار گسترده و آسیب‌رسان کار برای کودکان و سلب شدن حق تحصیل و بازی از آنان تاکید می‌کند که کار کودکان در ایالات متحده بر اتباع آمریکایی آفریقایی تبار و اقلیت‌ها تاثیر می‌گذارد و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی موجود را تشدید می‌کند.

 مالکوم کالینز نیز به این پرسش پاسخ می‌دهد که دلایل اصلی تحت فشار قرار گرفتن کودکان در آمریکا برای کار چیست؟

 این نویسنده و فعال اجتماعی همچنین با اشاره به این‌که در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ تعداد کودکانی که بر خلاف قوانین فدرال آمریکا به کار گرفته شده‌اند تقریبا سه برابر شده است، پرسش را مطرح می‌کند که چرا ایالت‌های آمریکا قوانین پیشگیری از کار کودکان را کاهش داده‌اند؟!

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15082 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

 

امتیاز شما