امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
رهبر انقلاب: فریضه پر رمز و راز حج برمبنای دو رکن «وحدت» و «معنویت» است
رهبر انقلاب: فریضه پر رمز و راز حج برمبنای دو رکن «وحدت» و «معنویت» است

گفتگوی کنکاش پیرامون پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام

مشاهده ۲۰۱
۱۴۰۲/۰۴/۱۰- ۱۳:۴۵
تعداد بازدید:201

رهبر معظم انقلاب اسلامی آئین حج را یک فراخوان جهانی برای تعالی انسان‌ها و زمینه‌ساز اعتلاء معنوی و اخلاقی بشریت خواندند و تاکید کردند: شرط لازم اثرگذاری جهانی حج، درک و شناخت صحیح امت اسلامی از خطاب زندگی‌بخش این فریضه پر رمز و راز برمبنای دو رکن «وحدت» و «معنویت» است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ایشان همچنین در پیام خود به مناسبت کنگره عظیم حج، امت اسلامی را به تقویت روحیه برائت از مشرکین و نشر و عمق بخشی آن در محیط زندگی توصیه کردند.

در برنامه امشب کنکاش با حضور دکتر خامه یار رایزن سابق فرهنگی ایران در کویت و لبنان، و حجت الاسلام وحید احمدی سفیر اسبق ایران در مغرب و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و از کارشناسان جهان اسلام به موضوعات: ابعاد سیاسی اجتماعی و معنوی پیام حج رهبرانقلاب، شاخصه‌های وحدت مسلمانان در شرایط کنونی جهان و برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خدشه دورکردن وحدت مسلمانان خواهیم پرداخت. 

همچنین درباره ضرورت پیوند اقتصادی کشورهای مسلمان در نظم جدید جهانی، ضرورت همکاری نخبگان جهان اسلام با هم و مراودات علمی و فرهنگی و سقوط اخلاقی تمدن غربی گفتگو خواهیم کرد. 

بررسی پیام های سیاسی حج و دلایل اسلام ستیزی در غرب و اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در سوئد از دیگر محورهای مورد بحث برنامه امشب خواهد بود. 

گفتنی است برنامه «کنکاش» شنبه‌ها، راس ساعت ۲۰ به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

امتیاز شما