امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش مهم صنعت کفش در اقتصاد و اشتغال استان

مشاهده ۲۱۳
۱۴۰۲/۰۴/۱۱- ۰۹:۴۳

مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی در دیدار رئیس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز بر نقش صنعت کفش در اقتصاد و اشتغال استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر اکبر رضایی با اعلام آمادگی بر پرداخت به مسائل و مشکلات صنعت کفش گفت: این صنعت پتانسیل و توانایی بسیاری روی اقتصاد استان و کشور دارد و باید ساز و کارهای مناسب در جهت رفع مشکلات این حوزه تعریف و عملیاتی شود. وی افزود : تمام تلاش برنامه ریزان و برنامه ریزان در این موضوع تکیه بر صنایع و توان تولیدکنندگان ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به دیگر کشورهاست. رضایی به اهمیت صنعت کفش در تبریز پرداخت و خاطر نشان کرد : صدا و سیما در راستای تقویت و پویایی صنعت کیف و کفش در استان از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد بود.

علیرضا جباریان فام نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این صنعت در تبریز، از همراهی صداوسیما با حوزه صنعت و بیان مسائل و مشکلات این بخش تقدیر و تشکر کرد.رئیس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز با تاکید بر ضرورت بازمهندسی در فرآیندهای مدیریت، تولید و فروش کالا، افزود: همکاران ما در حوزه کفش تلاش می‌کنند در توسعه اشتغال در استان اثرگذار باشند و ضمن تامین نیاز بازار داخلی بتوانند محصول ایرانی را در دیگر کشورها به نمایش بگذارند. وی تصریح کرد : صنعت کفش تبریز با اشتغالزایی بالا و سرمایه‌گذاری کم برای جوانان فرصت اشتغالزایی بسیار خوبی است و باید از این ظرفیت به شکل شایسته استفاده کرد.

جباریان فام یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات در صنعت کفش را توسعه صادرات دانست و عدم وجود نقدینگی، فرسوده بودن ماشین‌آلات، کم بودن مواد اولیه با کیفیت داخلی و بالا بودن نرخ تسهیلات ارائه شده به تولیدکنندگان را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی این حوزه عنوان کرد.

تصاویر

امتیاز شما