امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر دوربین پرس تی‌وی از دزفول و شوشتر تا بیرجند

مشاهده ۲۰۴
۱۴۰۲/۰۴/۱۱- ۱۴:۳۱

برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به مناطق دیدنی دزفول و شوشتر و محصولات کشاورزی بیرجند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «ایران»  به معرفی محصولات کشاورزی بیرجند و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی دزفول و شوشتر اختصاص دارد.

گیسو میشا احمدی گزارشگر بخش اول برنامه محصولات کشاورزی بیرجند را به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی از جمله گندم، پنبه، زعفران و زرشک به بینندگان انگلیسی زبان معرفی می‌کند.

به گفته احمدی، بیرجند علاوه بر محصولات زراعی، از میوه‌های باغی از جمله عناب، پسته، سیب، انار و سنجد نیز برخوردار است.

قسمت دوم برنامه "ایران" به گزارشگری شهریار عظیمی نیز نگاهی دارد به اماکن و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرهای شوشتر و دزفول در استان خوزستان.

شوشتر به شهر شگفتی‌‌های تاریخ ایران معروف است و جزو اولین شهرهای تمدن ایران به‌شمار می‌‌رود. سازه‌‌های آبی شوشتر شهره جهانی است و به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

دزفول نیز یکی از کهن‌ترین شهرهای نه فقط ایران بلکه در جهان است و آسیاب‌‌های بادی این شهر بسیار معروف هستند. همچنین مزار یعقوب لیث صفاری، بنیان‌گذار سلسله صفاریان در دزفول واقع است و رود دز از این شهر می‌‌گذرد.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.  تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015  برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما