امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی دستاوردهای کشاورزی ایران در اجلاس فائو

مشاهده ۱۶۵
۱۴۰۲/۰۴/۱۳- ۱۵:۵۱

دستاوردهای کشاورزی ایران در چهل و سومین اجلاس دو سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در شهر رم، پایتخت ایتالیا که هم اکنون در جریان است، تشریح شد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری ایران پرس، در  چهل و سومین اجلاس دو سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) که در حال برگزاری است، نمایندگان و وزیران کشاورزی و منابع طبیعی 194 کشورعضو فائو حضور دارند.

«رسول زارع» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو عصر دوشنبه در مقر این سازمان در رم، متن سخنرانی «محمدعلی نیکبخت»، وزیر جهاد کشاورزی ایران را قرائت کرد.

«رسول زارع» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایران پرس در رم گفت، محور این سخنرانی مدیریت منابع آب برای زندگی بهتر، تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و زندگی بهتر در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار بود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو افزود، در این سخنرانی ضمن تاکید بر لزوم ادامه همکاری کشورهای عضو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد بویژه کشورهای منطقه در حوزه آب و در چارچوب همکاری‌های این سازمان به برخی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه آب و کشاورزی نیز اشاره شد.

«رسول زارع» در ادامه گفت، اصلاح نظام آبیاری، اجرای نظام مدیریت حقابه کشاورزی، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و بکارگیری فناوری‌های جدید در کشاورزی، از جمله این دستاوردها است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو با تاکید بر تلاش ایران برای پیاده‌سازی زنجیره ارزش پایدار و نظام غذایی دانش بنیان گفت؛ ما آمادگی ایران برای همکاری با همه کشورها بویژه کشورهای منطقه در چهارچوب فائو برای ارتقای کارآیی آب در کشاورزی و منابع طبیعی و حفظ منابع آب برای نسل‌های آینده را اعلام کرده ایم.

چهل و سومین اجلاس دو سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) که روز شنبه گذشته در رم گشایش یافت، تا روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

امتیاز شما