امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون مفتی اوگاندا در گفت و گو با ایران پرس؛
معاون مفتی اوگاندا در گفت و گو با ایران پرس؛

قرآن بزرگترین معجزه اسلام است

مشاهده ۲۳۸
۱۴۰۲/۰۴/۱۸- ۱۷:۲۲
تعداد بازدید:238

معاون مفتی و عضو شورای عالی‌مسلمانان اوگاندا، اهانت به قرآن کریم در سوئد را اقدامی وحشیانه و با هدف تحریک مسلمانان خواند.

به گزارش روابط عمومیرسانه ملی به نقل از معاونت برون مرزی، «شیخ محمد علی ویسوا» ، معاون مفتی اوگاندا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران‌پرس با محکومیت اهانت به قرآن‌کریم در سوئد، از استکهلم خواست تا به تشدید اقدامات نفرت‌ پراکنی مذهبی نپردازد.

این روحانی اهل‌سنت در اوگاندا تاکید کرد: آزادی‌بیان، حقی بدون محدودیت نیست و نمی‌توان از آن به گونه‌ای استفاده کرد که به ‌دیگر افراد و مذاهب، توهین و اهانت کرد.

شیخ «محمد علی ویسوا» گفت: اهانت به قرآن‌کریم در سوئد، نخستین اقدام ضد این کتاب آسمانی و توهین به ‌شخصیت حضرت محمد (ص) نیست و پیش از این هم در دانمارک انجام شد و همه مسلمانان باید این حرکت ها را به ‌شدت محکوم کنند.

معاون مفتی اوگاندا تاکید کرد: جهان‌امروز بر ارتباط همگانی و همکاری بین ادیان تاکید دارد و در چنین شرایطی، توهین به قرآن‌کریم، اقدامی غیرقابل قبول و وحشیانه است.

عضو شورای عالی‌مسلمانان اوگاندا تصریح کرد: قرآن‌کریم بزرگترین معجزه اسلام بوده و توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان خوانده و حفظ می‌شود.

 شیخ «محمد علی‌ویسوا» همچنین گفت: افرادی که به قرآن‌کریم به‌ عنوان یک کتاب‌آسمانی اعتقاد دارند، می‌دانند احترام به‌ کُتب آسمانی ضروری است، زیرا اصل رسالت اسلام، برقراری صلح است.                                                                                       

    https://farsi.iranpress.com/africa-i234999-معاون_مفتی_اوگاندا_قرآن_بزرگترین_معجزه_اسلام_است

امتیاز شما