امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
حسن عابدینی در مراسم معارفه مدیرکل جدید صداوسیمای ایلام:
حسن عابدینی در مراسم معارفه مدیرکل جدید صداوسیمای ایلام:

شبکه‌های استانی باید، مطالبات و خواسته های بحق مردم را پیگیری کنند

مشاهده ۳۶۷
۱۴۰۲/۰۴/۲۹- ۱۹:۳۹
تعداد بازدید:367

دکتر حسن عابدینی در مراسم تکریم و معارفه، مطالبه گری را رویکرد دیگر شبکه‌های استانی دانست و گفت: شبکه‌های استانی باید ضمن معرفی قابلیت ها و ظرفیت های هر استان، مطالبات مردم و خواسته‌های بحق آنها را پیگیری نمایند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از  معاونت امور استان‌ها، ظهر روز چهارشنبه 28 تیرماه، با حضور معاون امور استان‌های  رسانه ملی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی، مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید صدا و سیمای استان ایلام برگزار شد.

دکتر حسن عابدینی معاون امور استان، در این مراسم به نقش مهم رسانه ملی و شبکه‌های استانی در پیشرفت و توسعه استان‌ها اشاره کرد و گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری، سه  وظیفه مهم ایجاد امید، مبارزه با فتنه‌ها و ارائه جلوه‌های بصری و زیبایی‌ها، از مهم ترین وظایف رسانه ملی است.

عابدینی، عدالت گستری و هویت محوری را دو راهبرد اساسی رسانه ملی دانست و افزود: صدا وسیما یک رسانه مردمی است که درهای آن به روی دانشگاهیان، نخبگان و اصحاب هنر و فرهنگ باز است.

وی مطالبه گری را رویکرد دیگر رسانه‌های  استانی دانست و گفت: شبکه‌های استانی باید ضمن معرفی قابلیت ها و ظرفیت های هر استان، مطالبات مردم و خواسته‌های بحق آنها را پیگیری نمایند.

معاون امور استانهای سازمان صدا وسیما، استان ایلام را میزبان بزرگ ترین اجتماع بشری دنیا دانست و افزود: این استان محل عبور هزاران زائر عاشقی است که استان ایلام و شهر مهران را برای ورود به عتبات عالیات برگزیده اند و این بهترین فرصت برای نشان دادن ظرفیت ها و قابلیت های استان در شبکه‌های محلی و ملی و بین المللی است.

دکتر بهرام نیا استاندار ایلام هم در این مراسم ضمن قدردانی از محمد بازوند و آرزوی توفیق برای ناصر بهرام مدیران کل سابق وجدید رسانه استانی گفت: رسانه ملی به واسطه حساسیت و ماهیت خود، حافظ هویت اسلامی، دینی ، اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی و سیاسی مردم است.

بهرام نیا، موقعیت استان ایلام را به واسطه 425 کیلومتر مرز مشترک با 3 استان کشور عراق و وجود ارتباطات فرهنگی  و معنوی،  بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز ایلام باید با تولید و پخش ویژه برنامه‌های مختلف در ایام اربعین ضمن نمایش پر شور حضور عاشقانه مردم در مرز مهران، قابلیت ها، ظرفیت ها و اقدامات مؤثر انجام شده برای تسهیل عبور زوار، از مرز مهران را به سمع و نظر مخاطبین برساند .

محمد بازوند مدیرکل پیشین صدا وسیمای مرکز ایلام هم در این مراسم گفت: رسانه ملی در گستره شبکه‌های سراسری و استانی، آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه دشمن ودانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی عمومی و معرفت افزایی است.

وی با تقدیر از همراهی و تعامل مثبت همه همکاران صدا وسیمای مرکز ایلام در طول چهار و نیم سال گذشته افزود: کسب عناوین و موفقیت های متعدد در جشنواره‌های مختلف و ارتقاء جایگاه مرکز، ماحصل تلاش و کوشش همه کارکنان رسانه استانی است.

ناصر بهرام مدیرکل جدید مرکز هم با قدردانی از مدیر کل سابق و کارکنان پر تلاش مرکز ایلام گفت: با همراهی و همکاری همه برنامه سازان و دست اندرکاران رسانه استانی، ظرفیت های مغفول مانده استان ایلام را در شبکه‌های استانی و سراسری به تصویر خواهیم کشید.

بهرام همچنین بر حفظ آداب، سنن و رسوم گذشتگان تاکید کرد و افزود: با همکاری همه ارگان  ها و نهاد های استان تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان ایلام بکار خواهیم گرفت. وی همچنین گفت : آماده شنیدن مطالبات مردم و خواسته‌های به حق همکاران هستیم.

در پایان مراسم، دکتر حسن عابدینی با اهدای لوح سپاس از خدمات شایسته و ارزنده برادر ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس محمد بازوند، در دوره حدود 5 سال تصدی مدیریت مرکز ایلام تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در این سفر استانی، معاون امور استان‌های رسانه ملی به شهرستان مهران سفر نمود و ضمن بازدید از پایانه مرزی شهید سلیمانی، با فرماندار و مسئولین پایانه شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

عابدینی در این دیدار برحل مشکلات زائرین عتبات عالیات به ویژه در حوزه ترافیک خودرویی و تسهیل در تردد زائرین و همچنین پوشش رسانه ای مراسم اربعین حسینی تأکید کرد.

امتیاز شما