امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید و پخش «نشان ارادت» در صدای مرکز آبادان

مشاهده ۲۷۸
۱۴۰۲/۰۵/۰۱- ۱۷:۳۸

ویژه برنامه «نشان ارادت» به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان در صدای مرکز آبادان تولید و پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه که از اول تا سیزدهم محرم از ساعت 18 تا 19 از رادیو آبادان پخش می‌شود، کارشناسان،اساتید حوزه و دانشگاه، شعرا، مداحان، نغمه سرایان و پیر غلامان حسینی(ع) حضور می یابند و به تشریح ایعاد مختلف واقه کربلا می‌پردازند.

 «زنان پرچم دار کربلا» بخشی از این برنامه است، که رشادت های شیرزنان دشت نینوا را روایت کرده و قصد دارد برای زنان جامعه امروزی این شخصیت های بزرگ تاریخی و اسلامی رابه عنوان الگویی حقیقی بیشتر معرفی کند.

پرداختن به تاثیر نهضت عاشورا بر حرکات و نهضت های آزادی خواه جهان و نیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بررسی مسایل سیاسی و اجتماعی واقه کربلا و مقایسه آن با عصر کنونی، پرداختن به شخصیت های جوان کربلا به عنوان الگویی مناسب برای جوانان مومن انقلابی و گزارش های مردمی از بخش های این برنامه به شمار می روند.

همچنین بخش نمایشی این برنامه رادیویی به برشی از زندگی افرادی می‌پردازد که به هر نحوی با امام حسین (ع) گره خورده و عجین شده اند.

پویش و فراخوان داستان نویسی، روضه خوانی خانگی و شعر آیینی از دیگر بخش های این برنامه است که با مشارکت شنوندگان رادیو آبادان انجام می‌پذیرد.

«لیدا موراییان» تهیه کننده و «هادی صالحی» گوینده این برنامه هستند.

تصاویر

امتیاز شما