امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی داده‌های اقتصادی گردشگری مذهبی

مشاهده ۱۱۱
۱۴۰۲/۰۵/۰۴- ۰۷:۳۰

برنامه «ایران امروز» چهارشنبه 4 مرداد، در آستانه تاسوعا وعاشورای حسینی به موضوع ظرفیت های گردشگری مذهبی در شهرهای مختلف ایران، می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گردشگری مذهبی یکی از زیر مجموعه‌های صنعت گردشگری است. این نوع از گردشگری این امکان را برای افراد علاقه‌مند به این حوزه فراهم می‌کند تا بتوانند به تحقیق در مورد ادیان مختلف بپردازند.

عاطفه بنایی تهیه کننده «ایران امروز» چهارشنبه‌ها بیان کرد: صاحب نظران صنعت گردشگری بر این باورند که به لحاظ موقعیت فرهنگی مذهبی خاص ایران در میان کشورهای دیگر، گردشگری مذهبی جای رشد و توسعه بسیاری در کشور ما دارد؛ با این وجود گردشگری مذهبی در ایران با وجود 8 هزار و 919 مکان مذهبی مقدس، هنوز فاقد ساماندهی تخصصی و متمرکز بوده و این وضعیت نابسامان حتی در شهرهای مهمی چون مشهد و قم نیز مشاهده می‌شود.

 وی ادامه داد: از همین رو در برنامه روز چهارشنبه میزبان دکتر ندا زرندیان متخصص و صاحب نظر حوزه ی گردشگری و مهندس سید مصطفی فاطمی، مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خواهیم شد و پیرامون  آورده‌های اقتصادی گردشگری مذهبی تبادل نظر خواهیم کرد.

 گفتنی است «ایران امروز» چهارشنبه‌ها به تهیه کنندگی عاطفه بنایی، اجرای علی مروی و هماهنگی اکرم خیرخواه ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

امتیاز شما