امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

آیینه ای از اخلاص در دین

مشاهده ۸۵
۱۴۰۲/۰۵/۰۸- ۰۹:۳۸

برنامه اذانگاهی «به افق آفتاب» یکشنبه 8 مرداد، همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع)، با حضور حجت‌الاسلام محمد پویا از مکارم اخلاق و زبده ترین فضیلت اخلاقی «اخلاص در دین» می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اخلاص به معنی پیراستگی از آمیزه‌ها و انگیزه‌های دنیوی است و ضد آن ریا و سمعه است. در زمینه اسلامی اخلاص نسبت به دین سنجیده می‌شود؛ یعنی ایمان به یگانگی خدا در ذات و صفات و افعال است و ضد آن شرک در الوهیت است، اخلاص در دین به این معناست که دین خدا از تثلیث و شرک و تشبیه و هر امر غیر خدایی پاک باشد که همان توحید است و گاهی اخلاص با عمل سنجیده می‌شود که ضد آن «ریا» در اعمال و عبادت‌ها است.

 حسین معصومی تهیه کننده این هفته برنامه «به افق آفتاب» بیان کرد: امام سجاد علیه السلام در کلامی‌گهربار دو نتیجه و فایده اخلاص را بیان فرموده‌اند: «فَاَمّا حَقُّ اللّه‌ِ الاَکْبَرُ فَاِنَّکَ تَعْبُدُهُ لا تُشْرِکُ بِهِ شَیْئا فَاِذا فَعَلْتَ ذلِکَ بِاِخْلاصٍ جَعَلَ لَکَ عَلی نَفْسِهِ اَنْ یَکْفیَکَ اَمْرَ الدُّنْیا وَ الآْخِرَةِ وَ یَحْفَظَ لَکَ ما تُحِبُّ مِنْها،  حق بزرگ‌تر خداوند این است که او را بپرستی و چیزی را با او شریک نسازی، که اگر خالصانه چنین کنی، خداوند کار دنیا و آخرتت را کفایت می‌کند و آنچه را دوست داری برای تو نگه می‌دارد و حفظ می‌کند»

 وی ادامه داد: از همین رو در سالروز شهادت آن امام بزرگوار با حضور حجت‌الاسلام محمد پویا از فوید و اثرات اخلاص در دین خواهیم گفت.

 شایان ذکر است «به افق آفتاب» این هفته به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حمیدرضا رضایی ساعت 11:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

امتیاز شما